Klaar voor de competitie?

13 september 2020 16:45

Het krachtsverschil tussen de derde klasse (Oranje Nassau) en de vierde
(Wijthmen) is flink, maar het elftal van Marc Helderman wist de schade te
beperken tot 0-2. Op zich een keurig resultaat tegen deze grote club uit Almelo (1.200 leden), die tien jaar geleden nog in de eerste klasse (!) uitkwam.

De spanning was al wel snel uit de wedstrijd. Maar na de snelle 0-2 bleef Wijthmen overeind en kwam er steeds meer evenwicht in de wedstrijd. Na de rust kwam er warempel een goede kans op de aansluitingstreffer. Maar de kopbal van Max Spijkerman werd door de doelman - met hulp van een verdediger - ternauwernood voor de doellijn weggehaald.

000_0119-BorderMaker.jpg

Met de laatste bekerwedstrijd kwam een einde aan de redelijk verlopen voorbereiding. Volgende week zaterdag zal Wijthmen voor het eerst om het echie aftrappen bij CSV'28.

Waarschijnlijk heeft Helderman de opstelling voor die wedstrijd al wel in zijn hoofd. Voor de buitenwacht zijn er wellicht nog wat vraagtekens. Zoals: is Wijthmen er klaar voor? Want in de voorbije periode ontbraken diverse spelers om uiteenlopende redenen voor korte of langere tijd. Geen prettige omstandigheid voor een trainer om een elftal te smeden. Maar gelukkig is de selectie breder dan vorig seizoen, telt zij ook nog eens een handvol linkspoten en kon zo bijna iedereen aan de bak.

Tegen Oranje Nassau ontbrak Dylan Fidder vanwege vrolijke redenen (vrijgezellenfeest). Sander Nijmeijer moest nog lijdzaam vanaf de zijkant toekijken. Hij mag vanaf volgende week weer voluit trainen, dus een rentree voor de winterstop lijkt erin te zitten.

000_0029-BorderMaker.jpg

De drie spelers, die in quarantaine moesten na terugkomst uit code- oranjegebied, kregen de kans om nog een wedstrijd te spelen. Maar of zij het begin van de competitie halen? Of gaat bijvoorbeeld Nick Kortstee als rechterspits in de basis beginnen? En komt Stephan Klei in het centrum van de verdediging of op één van de backposities terecht? Wel zeker lijkt dat de nieuwelingen Dylan Fidder, Jari Dunnink en Max Spijkerman gaan spelen. Ömer Öztürk, Tom Diepman en Nebi Öztürk zeker niet. Zij kampen met fysiek
ongemak.

Foto's van deze wedstrijd zijn gemaakt doorr Caroline Eenkhoorn