Zes uit twee!

27 september 2020 17:30

De gelukkige competitiestart bij CSV'28 (3-4) kreeg een rooskleurig vervolg
tegen Wilsum. Qua resultaat althans: 2-0. Het voetbal mocht nog wel wat
beter. Nick Kortstee was de man van de wedstrijd met een mooi doelpunt en
een zuivere assist.

Opnieuw mocht het eerste elftal niet mopperen over een gebrek aan geluk tegen een in oranje gestoken tegenstander. Maar de cijfers achteraf logen niet: zes punten uit twee wedstrijden.

Trainer Marc Helderman had nogal wat veranderingen aangebracht in zijn winnende elftal van een week eerder. Voor een deel uit noodzaak. Wouter Klei was geschorst (één duel) en Erik Schonewille ontbrak wegens ziekte. Jari Krul, Stan Noordman, Jeroen Webbink en Ömar Öztürk mochten in de basis beginnen.

Wilsum was gevaarlijker in de eerste helft. Het had zomaar 0-2 kunnen staan. Een van richting veranderde voorzet rolde via een Wijthmens ledemaat over de lat en Max Beernink redde Stephan Klei na een slippertje van de degelijke centrumverdediger. Toch werd de score nog voor rust geopend. Door Wijthmen wel te verstaan. Een hoge bal werd door de verdienstelijk spelende Ömar Öztürk in de punt van de aanval verlengd richting Nick Korstee. Met een mooie actie en droge schuiver zorgde die voor de 1-0.

Na rust ontspon zich een spannend duel met een lange blessuretijd. Wilsum kreeg een uitgelezen kans op de 1-1. De geblokte spits Bart Schoonhoven had iedereen (inclusief Max Beernink) gepasseerd, klaar om de bal binnen te schieten, maar rekende buiten Stephan Klei, die de bal met een magnifieke tackle blokte.000_0373-BorderMaker.jpg

Het laatste kwartiertje was voor Nebi Öztürk, die zich tot een super sub aan het ontwikkelen lijkt. In de spannende slotfase hielp hij zijn medespelers met rust aan de bal, temporiseerde hij en zorgde hij voor opluchting met de 2-0. Een prachtig doelpunt na en mooie, door hemzelf opgezette aanval met tussenkomst van Nick Kortstee, die op tijd voorzette. Een prachtige volley van Nebi Öztürk werd even later door de goede Wilsum-doelman Teko Melando op stijlvolle wijze uit het doel geranseld.

Nu op naar VSW, mits strengere coronamaatregelen geen roet in het eten gaan gooien. Geen club die in het oranje speelt, maar in blauw.
De opstelling van Wijthmen: Max Beernink, Stan Noordman, Stephan Klei, Dylan Fidder (Nebi Öztürk), Sven Poppe, Jeroen Webbink, Nick van Gurp, Jari Dunnink, Nick Kortstee, Ömar Özturk (Mark Schonewille) en Jari Krul (Max Spijkerman).

Volgende week: VSW - Wijthmen om 15.00 uur.

De foto's van deze wedstrijd zijn gemaakt door Caroline Eenkhoorn