Er wordt weer gevoetbald op De Elshof

22 augustus 2021 12:00

Er wordt, sinds dit weekeinde, ook weer door de senioren gevoetbald op De Elshof. Het eerste elftal won de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen met 2-1 van Vilsteren. Jari Dunnink en Max Spijkerman waren de doelpuntenmakers.

Het voetbal oogde nog wat onwennig. Niet zo vreemd en een kniesoor, die erom maalde. De laatste wedstrijd van de mannen van Marc Helderman dateerde van bijna elf maanden geleden. Toen werd de derby bij VSW (zonder publiek vanwege corona) met 4-2 gewonnen en stond Wijthmen na drie overwinningen op rij bovenaan de ranglijst van 4D. De coronamaatregelen maakten een einde aan die fraaie reeks.

Geen wonder, dat iedereen na zo'n schier oneindig lange periode van niks doen en alleen (met allerlei beperkende maatregelen) trainen naar een echte wedstrijd smachtte. Vilsteren was de eerste tegenstander in de voorbereiding.

Helderman had vijftien spelers tot zijn beschikking. Door blessures (Nick Kortstee, Nebi Öztürk) en vakanties (Omer Öztürk en de drie A-talenten, die in de voorbereiding aansloten) ontbrak nog een aantal spelers. Erik Schonewille speelt op eigen verzoek voorlopig in het tweede.

Bij Wijthmen debuteerden de jongelingen Niek Holterman en Jari Ebeling (beiden overgekomen van SVI).  Sander Nijmeijer maakte zijn rentree na bijna twee jaar van blessureleed (knieletstel, opgelopen in november 2019 in de wedstrijd tegen 't Harde). Tegen Vilsteren speelde hij zeventig minuten zonder problemen; de eerste winst van het seizoen.

De opstelling: Max Beernink, Stan Noordman, Stefan Klei, Daylon Fidder, Sven Poppe, Niek Holterman, Sander Nijmeijer, Jeroen Webbink, Jari Dunnink, Nick van Gurp, Jari Ebeling. Ingevallen: Jari Krul, Max Spijkerman, Wouter Klei, Mark Schonewille.

Komende zaterdag oefent Wijthmen bij Lemele (14.30 uur).