JCHW JO19-1 ongeslagen kampioen 1e Klasse

24 mei 2022 18:15

Het team speelde zaterdag 14 mei uit tegen Nijverdal en heeft de kampioenstitel naar huis gebracht! Met een 2-3 overwinning wist JCHW JO19-1 de laatste drie wedstrijdpunten weg te kapen bij DES JO19-1. Een wedstrijdpunt was al voldoende geweest voor de titel, DES team stond 2e met 6 punten achterstand en 2 wedstrijden te gaan.

De weersomstandigheden waren prima en het hoofdveld in Nijverdal lag er fantastisch bij. Gelukkig geen kunstgras maar natuurlijk gras.

Met in het achterhoofd de mogelijke kampioenstitel begon het manschap nerveus aan de wedstrijd. DES begon gretig en wist het ons erg lastig te maken. Vooral de linker buitenspeler was geregeld gevaarlijk, waarop Jesse Reins na 15 minuten deze links buiten neerhaalde in het strafschopgebied.  De scheidsrechter kon niet anders dan een strafschop hiervoor geven welke onhoudbaar was voor onze keeper Jur Fakkert (1-0). Vervolgens was er veel frustratie te zien op het veld
wat geen mooi spel opleverde , maar uiteindelijk wel meer kansen gaf. Tim van ‘t Oever en Thomas Stam waren dicht bij een doelpunt. Goed keeperswerk van DES en een doelpaal kon de 1-1 niet op het scorebord komen.

Na de eerste drinkpauze werd de sfeer grimmiger. Kristan Mulder werd in het strafschopgebied duidelijk vastgehouden, echter zag de scheidsrechter niets. Tim van ’t Oever werd daardoor overmoedig en zette na een ferme sprint een sliding in waarbij hij bal en speler meenam (speler ging genadeloos neer). Tim heeft daarop tien minuten lang de zijlijn mogen bekijken. In die 10 minuten werd uit een corner wederom gescoord door DES (2-0).

De irritatie bij ons team werd zichtbaar groter en in de 37e minuut werd het Niels van Lenthe te veel. Bij een kansloze actie voor de bal probeerde hij de tegenstander te raken. De scheidsrechter besloot wederom een gedreven speler naar de kant te sturen. De tien man in het veld wisten een kans te benutten om de wedstrijd te kantelen. Uit een corner van Thomas Stam kon Youri van Mourik de bal binnen schieten. Met de aansluitingstreffer werd de kleedkamer opgezocht (2-1).

Begin tweede helft leverde kwalitatief minder voetbal op, maar was JCHW de betere ploeg die elkaar beter wisten te vinden en het duel met volle overtuiging in ging. De tegenstander kreeg het steeds moeilijker en kon niet mee met het hoge tempo. Tim kon van afstand bijna de keeper verassen, maar de 75e minuut was nodig om gelijkstand neer te zetten. De succesvolle combinatie van de 1e helft werd omgekeerd uitgevoerd. Uit een corner van Youri was het nu Thomas die de bal bij de eerste paal binnen tikte en de keeper kansloos op het verkeerde been zette( 2-2).

DES kon niet anders dan de aanval in te zetten. Echter stuitte zij op onze prima verdediging en werd elke mogelijke kans voor DES in de pot gesmoord. In de 85e minuut werd door goed ingrijpen van Ivor Smook de bal herovert. Thomas werd in stelling gebracht en rondde resoluut af ( 2-3).

Na het eindsignaal knalde het feest los! Met 9 punten voorsprong is er geschiedenis geschreven door het kampioenschap in de 1e klasse binnen onze dorpsgrenzen te halen. Daar mogen wij, Hoonhorst en Wijthmen, trots op zijn. Het succes is te danken aan alle spelers en de wijze waarop voor elke wedstrijd is gestreden.

Opstelling:
Jur Fakkert, Milan Schuurman (Jesse Meiberg, 80 min), Joshua Visscher, Jesse Reins, Ivor Smook, Victor Boekel, Kristan Mulder, Youri van Mourik, Tim van ’t Oever, Niels van Lenthe (Wessel Pasman, 45 min) en Thomas Stam.

Speciale vermelding voor de voetballende spelers die onderdeel uitmaken van het team: Joey Krul, Jake Stam en Ties Fakkert. En tevens de bijdragen vanuit JO17 van Niek Diepman, Sten ten Brinke en Tim Gielink. Samen hebben we dit succes geboekt!