Koud puntje

4 december 2022 20:30

Het eerste elftal bleef doorgaan met het sprokkelen van punten. Tegen het hoog geklasseerde Reaal Dronten werd het derde gelijkspel op rij gevierd: 0-0.

Vanwege Nederland – Amerika werd op een uitzonderlijk tijdstip gespeeld (13.00). Het was hartstikke koud en het voetbal was niet echt hartverwarmend te noemen op Sportpark De Elshof. Maar het dankbare punt was wel verdiend te noemen voor de mannen van Marc Helderman. Reaal Dronten gromde wel, maar beet niet.

De Wijthmense oefenmeester, die nadenkt over verlenging van zijn contract, had vooraf berekend dat zijn ploeg voor de winterstop qua puntenaantal in de dubbele cijfers zou moeten aanlanden.M ede door het gelijkspel van zaterdag zit die doelstellinger -  ondanks de stortvloed aan blessures - nog steeds in. Het geeft bovendien vertrouwen, dat een aantal spelers terugkeert van blessures. Zo kon Sander Nijmeijer (foto) na een zware armblessure in de slotfase invallen. Net als Jari Krul. Tom Diepman startte zelfs alweer in de basis.

SanderNijmeijer2.png

De laatste wedstrijd voor de winterstop, volgende week bij Ulu Spor, wordt nu een behoorlijk cruciale
in de strijd om lijfsbehoud. Daarvoor moeten de roodwitten in het linkerrijtje (van twaalf ploegen) eindigen. In die onderlinge competitie is Ulu Spor ook nog eens een directe concurrent.

Reaal Dronten is dat niet. De polderbewoners behoren tot de ploegen die meedoen om het kampioenschap, hoewel CSV’28, ‘s Heerenbroek en MSC meer potentie etaleerden, althans tegen Wijthmen.

Wijthmen – Reaal Dronten bleef lange tijd een gelijk opgaande strijd. Voor rust viel slechts één echte kans te noteerden, maar  Nadil Essadouqi mikte naast na een mooie solo. Wijthmen deed het aardig, ondanks de aanvallende onmacht.

De kansen waren duur, ook na rust. Reaal bouwde wel een optisch overwicht op, maar tot uitgespeelde kansen leidde dat niet of nauwelijks. De vele schoten konden Max Beernink in het doel van Wijthmen, niet serieus verontrusten, al had hij één keer de denkbeeldige hulp van de paal. Met Sander Nijmeijer, Jari Krul, maar ook de energieke Joran van der Vechte in de ploeg wist de thuisclub te overleven en het ene punt over de eindstreep te trekken. Met weer een (koud) puntje op zak, kon bijtijds de warme kantine op De Elshof worden opgezocht. Waarna het feestje, met dank aan Louis en zijn oranje mannen, kon beginnen.

De opstelling: Max Beernink, Stefan Klei, Mark Schonewille, Wouter Klei (Sander Nijmeijer), Nick Holterman, Karl Pruim, Jeroen Webbink, Max Spijkerman (Jari Krul), Tom Diepman (Joran van der Vechte), Max Streppel (Lukas de Wit), Jari Ebeling

Volgende week speelt Wijthmen tegen Ulu Spor. Deze (uit)wedstrijd begint om 15.00 uur.