Voetballes

30 augustus 2020 19:00

Het eerste elftal kwam in de eerste bekerwedstrijd op hardhandige wijze in
aanraking met de ambities van SV Helios. Met 0-5 werd het krachtsverschil nog redelijk mild uitgedrukt. Maar het was ook weer geen schande. Helios, dat zich in de in de voetballoze periode flinke versterkte, was niet één, maar anderhalf maatje te groot voor de rood-witten.

De club uit Colmschate stapte deze zomer over van de zondag als vaste speeldag naar de zaterdag. En moest om die reden onderaan (in de vierde klasse dus) instromen. Het verzoek om hoger te kunnen instappen, werd door de KNVB - met de reglementen in de hand afgewezen. Maar het was bepaald geen overmoedige of ongefundeerde wens, zoveel werd onder heerlijke voetbalomstandigheden wel duidelijk op Sportpark De Elshof. Helios gaf voetballes aan Wijthmen en er zullen nog heel wat andere slachtoffers volgen dit seizoen.

De uitstekende doelman Max Beernink wist nog een vroege en makkelijk gegeven strafschop op grootse wijze te stoppen, maar al gauw stond de 0-1 toch op het scorebord voor Helios, getraind door oud-profvoetballer Harry Decheiver. Daarmee was de wedstrijd in feite gespeeld. Vlak na rust werd de ruststand van 0-2 naar 0-5 getild. Daarbij bleef het.

000_0016-BorderMaker.jpg

Wijthmen, toch niet onaardig aan de voorbereiding begonnen en nog ongeslagen, kreeg slechts sporadisch een kansje op de eretreffer. Voor rust redde de Helios-doelman op een fraaie inzet van Max Spijkerman. In de dyings seconds van de wedstrijd schoot Jari Dunnink uit een vrije trap op de lat.

Volgende week speelt het eerste elftal bij De Blauwwitters in Borne. Dit elftal kreeg een pak slaag tegen de vierde club uit groep 232 van het bekertoernooi, Oranje Nassau (uit Amelo): 9-0.

De foto's van deze wedstrijd zijn gemaakt door Caroine Eenkhoorn