Nationale voetbaldagen

2 juni 2021 16:30

Op zaterdag 12 juni doet v.v. Wijthmen mee met de eerste Nationale Voetbaldag. In heel Nederland brengen clubs op die dag hun sociale rol in de wijk op een leuke en sportieve manier onder de aandacht. Leden en niet-leden kunnen meedoen met leuke activiteiten en een mini-voetbal-toernooi. Georganiseerd met Covid-veiligheid voorop.

download.jpg

Een dag vol activiteiten, georganiseerd door v.v. Wijthmen. ’s ochtends van 10 tot 12:30 voor de jeugd een sport- en spelochtend. Ook is er een klein toernooi gebaseerd op de huidige Covid-19 maatregelen.

Achtergrond

De Nationale Voetbaldag ontstond vanuit het EK om aandacht te geven aan de maatschappelijke waarde van clubs. Voetbalclubs zijn namelijk een plek van ontmoeting en bron van verbinding. Clubs werken vaak al decennia lang op een positieve en natuurlijke manier aan een sterk sociaal netwerk. Ze brengen generaties bij elkaar, mensen van allerhande komaf en zijn de motor voor activiteiten in de buurt.

Initiatiefnemers

De Nationale Voetbaldag is een initiatief van de KNVB met het Oranje Fonds als maatschappelijk partner. Zij bundelden hun krachten in het fonds ‘Voetbal Verbindt’ waarmee ze clubs aanmoedigen om iets bijzonders te doen voor hun omgeving.

VV-Wijthmen-rood.jpg