Voorbereiding en mutaties selectie Wijthmen 1

11 juli 2022 23:00

De competitie was nog niet afgelopen, vakanties niet begonnen en toch waren we al bezig met het nieuwe seizoen 2022-2023.

VV Wijthmen heeft met de spelers Max Streppel (Zwolsche Boys), Rene de Groes (SVI) en Thijs Hulsmann (Hoonhorst) drie nieuwe spelers in de 1e selectie verwelkomd. Daarnaast sluiten vanuit het 2e elftal Tom Diepman en Lukas de Wit aan en vanuit de jeugd voegen Jesse Reins en Joey Krul zich bij de voorlopige selectie. Daar tegenover staat wel het vertrek van een zestal spelers.

Wijthmen heeft met Max Streppel (22 jaar) een snelle en doelgerichte aanvaller binnen
gekregen. Max was het afgelopen seizoen actief in het 1e elftal van Zwolsche Boys. Hier had hij een belangrijk aandeel in de handhaving.

maxstreppel.jpg

Rene de Groes (30) is een linksbenige verdediger die de laatste jaren in het 3e eftal van SVI uit kwam in de reserve 2e klasse. Rene trainde de laatste weken van het seizoen al mee bij de 1e selectie, waardoor hij al bekend is binnen de selectie.

renedegroes.jpeg

Thijs Hulsmann (29) komt weer terug op het oude nest. De multifunctionele Wijthmener heeft i.v.m. zijn eigen bedrijf de laatste jaren op zondag bij Hoonhorst gevoetbald, maar zal zich komend seizoen weer laten zien in het rode shirt van Wijthmen.

Vanuit het tweede elftal sluiten Tom Diepman en Lukas de Wit zich aan bij de 1e selectie. Beide aanvallers staan bekend om hun scorend vermogen waardoor zij de aanval van nieuwe impulsen zullen voorzien. Met Jesse Reins en Joey Krul sluiten er ook twee spelers vanuit de JO19-1 aan, waarmee zij dit jaar knap kampioen zijn geworden in de 1e klasse.

Tegenover de komst van deze spelers staat het vertrek van een zestal spelers. In verband met studie zullen Dayon Benning en Jim Tijhaar naar Be Quick ’28 3 gaan. Jari Dunnink gaat naar vv Hattem. Max Bongers gaat in het 2e elftal van Wijthmen uitkomen en Nick Kortstee en Sven Poppe gaan stoppen.

Naast de mutaties bij de spelers heeft de 1e selectie ook de staf kunnen uitbreiden. Erik van Dam is weer terug als teammanager en met Stefan Poppe heeft het 1e elftal ook een vaste grensrechter voor aankomend seizoen. Verder blijven Frans Kerkum (keeperstrainer en teammanager) en Astrid Ellinor (fysiotherapeut) binnen de staf actief. Henk Kok doet een stapje terug als teammanager en zal ons  komen aanmoedigen als supporter.

De voorbereiding
De 1e selectie start na de zomerstop met de eerste training op zaterdag 6 augustus. De eerste oefenwedstrijd wordt op zaterdag 20 augustus gespeeld uit tegen MVV ’69 uit Marle. Hierna speelt Wijthmen 1 mee op het Bultman Hartholt Noordoost Veluwe toernooi, die wordt georganiseerd door Hatto Heim en WZC Wapenveld. Op dinsdag 23 augustus speelt Wijthmen bij WZC Wapenveld tegen Oeken en de finaledag is op zaterdag 27 augustus. Verder speelt het 1e elftal nog een oefenwedstrijd op dinsdagavond 13 september uit bij Vilsteren. Alle oefenwedstrijden zullen uit zijn, mede door de vervanging van het hoofdveld.

De beker
Zaterdag 3 september zal de beker van start, waarvan de indeling op 29 juli wordt gepubliceerd.

De competitie
De competitie start op zaterdag 24 september en deze indeling is op 8 juli gepubliceerd (zie bij teaminformatie op deze website) en het programma zal uiterlijk 27 augustus bekend worden gemaakt.

Wij kijken weer uit naar het nieuwe seizoen en hopelijk mogen we weer veel supporters langs de lijn verwelkomen!

Tot in augustus!