Sander Zuidema nieuwe trainer voetbalvereniging Wijthmen

27 januari 2023 18:00

Sander Zuidema wordt met ingang van het nieuwe seizoen 2023-2024 de nieuwe hoofdtrainer van voetbalvereniging Wijthmen.

Voetbalvereniging Wijthmen is blij om te kunnen melden dat het met Sander Zuidema een opvolger heeft gevonden voor de vertrekkende Marc Helderman.

Na een uitgebreide procedure zijn wij ervan overtuigd dat wij met Sander de juiste man hebben binnengehaald om de sportieve ambities voor de komende jaren met de selectie waar te maken. Sander is momenteel de trainer van Noord Veluwe Boys

De in Zwolle wonende Zuidema begon zelf als jeugdspeler bij Jong Holland uit Alkmaar. Via Kolping Boys uit Alkmaar ging hij vervolgens naar ASVD Dronten, HTC en Hatto-Heim. Ook voetbalde hij op hoog niveau in de zaal bij ASVD en Urk. Na zijn actieve carrière besloot hij trainer te worden, eerst bij het 1e team van ASVD zaalvoetbal en vervolgens als jeugdtrainer bij SVI en later ZAC waar hij ook zijn UEFA B haalde.

In het dagelijks leven is Zuidema werkzaam op het Europese hoofdkantoor bij Nike als footwear product merchandiser performance.

Sander Zuidema: “De gevoerde gesprekken met de mensen van de club en de spelers heb ik als zeer prettig ervaren en ik ben blij dat de keus uiteindelijk op mij is gevallen. Wijthmen is een mooie, warme club met een prachtige accomodatie. Ik weet zeker dat dit een mooie kans is om mijn jarenlange ervaring met jeugd en de laatse 2 jaar als hoofdtrainer in te zetten voor VV Wijthmen."

De 40-jarige Zuidema wil herkenbaar aanvallend voetbal spelen, binnen de mogelijkheden van het team. “Ik vind het belangrijk dat de spelvreugde ervan af spat. Samen hopen we dan ook iets moois te kunnen gaan neerzetten en de club verder te helpen in haar ontwikkeling.”

Het bestuur van VV Wijthmen