Afgedroogd in wolkbreuk

19 maart 2023 21:30

Het eerste elftal werd in Meppel afgedroogd terwijl een wolkbreuk boven Sport Ezinge losbarstte. MSC won met 5-1 en liet zich gelden als titelkandidaat. Helemaal toen bleek dat de beide concurrenten voor het kampioenschap in 4E (CSV’28 en ’s Heerenbroek) hadden verloren.

De thuisclub vermorzelde de roodwitten in de eerste wedstrijd van de derde periode op een slecht en zwaar veld binnen een paar minuten voor de rust. Wijthmen was nog wel verassend op voorsprong gekomen door Max Streppel (foto), die veel gevoel in een schot legde en MSC-doelman en voormalig jeugdinternational Marc Holterman  verraste. Max Beernink in het doel aan de overkant hield de voorsprong nog een tijdje in stand met goed keeperswerk, maar tegen het goede combinatievoetbal van de Meppelers bleek uiteindelijk geen kruid gewassen. De druk op het Wijthmener doel werd simpelweg te groot. Kwestie van kwaliteitsverschil, waarbij het ontbreken van steunpilaren als Nick van Gurp (die wel weer minuten maakte in het tweede elftal) of Dylan Fidder niet kon worden verdoezeld.

De ban voor MSC werd toch nog voor rust gebroken door Lotti Elkhatari, die aanvankelijk op de bank was gezet, omdat hij zich had verslapen. Na een kwartiertje mocht hij alsnog meedoen, toen de arm uit de kom schoot bij Daan Admiraal. Elkhatari slalomde als rechtsback door de verdediging van Wijthmen en wist Max Beernink voor het eerst te verschalken. Binnen vier minuten stond het 3-1 in de kletsnatte omstandigheden en was de sportieve strijd  onder leiding van de prima fluitende scheidsrechter Ruben van de Beld beslist. Wijthmen mocht niet klagen dat het na rust bij 5-1 bleef.

Volgende week speelt Wijthmen op Sportpark De Elshof tegen SV Zalk.

De opstelling van Wijthmen: Max Beernink, Stefan Klei (Karl Pruim), Jeroen Webbink, Mark Schonewille (René de Groes), Stan Noordman, Wouter Klei, Max Streppel, Sander Nijmeijer, Tom Diepman (Niek Holterman), Lucas de Wit (Joran van der Vechte), en Jari Ebeling.