Geen kans tegen FC Ulu Spor

14 mei 2023 13:15

Tamelijk kansloos werd de laatste thuiswedstrijd van een toch enigszins tegenvallend seizoen verloren door het eerste elftal. FC Ulu Spor was met 3-1 te sterk. Dus verloor Wijthmen alle zes punten in deze competitie aan deze tegenstander.

Ondanks het prachtige voorjaarsweer en de heerlijke grasmat verwerd de wedstrijd voor de roodwitten tot een vervelend potje. De bezoekers, die goede zaken deden voor lijfsbehoud in de vierde klasse E, leken meer inspiratie te putten uit de omstandigheden dan de gastheren, die de poort al te zeer openzetten. Nejim El Ahtiaoui, de sierlijke regisseur van FC Ulu Spor, zag al vroeg in de wedstrijd een knal op de paal uiteenspatten. Die waarschuwing was niet aan het aanvallend weer onmachtige Wijthmen besteed. Het gemakkelijker combinerende FC Ulu Spor slaagde erin de zwakke plekken bij Wijthmen bloot te leggen. Het elftal van Marc Helderman, dat toch een behoorlijke opleving had na de winterstop, mocht blij zijn, dat het bij 0-1 bleef in de eerste helft.

De roodwitten werden dus in leven gehouden, al werd Nick van Gurp daarbij tot drie keer toe (te) hard aangepakt. Dat bood nog perspectief voor de tweede helft tegen een conditioneel minder geachte tegenstander. Het tegendeel was het geval. FC Ulu Spor was reeds uitgelopen naar 0-3 alvorens Sander Nijmeijer wat terug kon doen. Een strafschop, de eerste van het seizoen, bood de kans aan de aanvoerder om zich op het (te korte) lijstje met doelpuntenmakers in deze competitie te laten bijschrijven. Als Tom Diepman even later per ongeluk de 2-3 had binnen getikt, had er wellicht nog verrassend een spannende slotfase kunnen volgen. Die bleef nu uit.

Volgende week speelt Wijthmen om 14.30 uur in Dronten tegen Reaal. Dat wordt de laatste wedstrijd onder Marc Helderman als trainer. Aan het elftal om de sympathieke oefenmeester op waardige wijze uit te zwaaien.

De opstelling: Max Beernink,, Stan Noordman, Jeroen Webbink, Wouter Klei, Niek Holterman, Jari Krul (Max Spijkerman), Nick van Gurp, Sander Nijmeijer, Max Streppel (Karl Pruim), Lucas de Wit (Tom Diepman), Jari Ebeling.

De foto’s zijn gemaakt door Gerard Hülsmann en zijn hier te vinden.