Sponsorcommissie

Raymond Hooiveld 06-41110112
Rens van Gurp 06-23554524

Omschrijving

De sponsorcommissie heeft een belangrijke (pro)actieve rol in het opstellen en verder ontwikkelen van het sponsorbeleid van vv Wijthmen. Het is gewenst dat de sponsorcommissie zich als doel stelt de sponsoring professioneel te organiseren. Zij zal zich inzetten om huidige sponsors te behouden en nieuwe sponsors te verwerven. De commissie houdt de contracttermijnen van de huidige sponsoren in de gaten en voert besprekingen samen met de huidige sponsoren over contractverlenging en vernieuwing van de lopende contracten. Voor alle sponsorvormen wordt er naar gestreefd om zoveel mogelijk meerjaren overeenkomsten te sluiten waarin mogelijk ook een indexering wordt opgenomen. Dit geeft voor alle partijen duidelijkheid.

Daarnaast neemt de persoonlijke aandacht voor een (potentiële) sponsor een belangrijke plaats in. Naast het werven van sponsors is het verzorgen van een goede relatie met de sponsors een taak van de sponsorcommissie waarin ook het bestuur van de vv Wijthmen een rol speelt. Iedereen is welkom en elke vorm van sponsoring wordt enthousiast ontvangen. Suggesties van de kant van de sponsor zijn van harte welkom en de win-win situatie staat voorop!

Naast de vaste mogelijkheden is het gewenst dat de sponsorcommissie altijd open staat voor nieuwe ideeën. In een vrijblijvend gesprek en in overleg met de potentiële sponsor zal de sponsorcommissie bekijken wat er mogelijk is. De leden van de sponsorcommissie zijn beschikbaar om vragen over sponsoring te beantwoorden.

Verantwoordelijkheden
De sponsorcommissie heeft een belangrijke taak binnen de vereniging. De commissie moet zelfstandig hun activiteiten zoals boven zijn omschreven kunnen uitvoeren. Samengevat worden de volgende taken door de sponsorcommissie verricht:

• Vaststellen van het sponsor jaarbudget
  • Organiseren van sponsorgerelateerde activiteiten.
  • Leggen en onderhouden van langdurige relaties met (potentiële) sponsoren.
  • Het onderhandelen en afsluiten van nieuwe sponsorcontracten en tijdig verlengen van bestaande sponsorcontracten.
  • Toezicht houden en zorg dragen voor afspraken die voortvloeien uit sponsorcontracten.
  • Het afleggen van verantwoording via de penningmeester aan het bestuur voor het gevoerde beleid.
  • Website beheerder actueel bijhouden van sponsoren in verband met reclame via de website.