Nog vijf keer volle bak

7 april 2019 20:00

In de jacht op (mogelijke) deelname aan de nacompetitie was het belangrijk in elk geval niet te verliezen bij Bruchterveld. Dat lukte. Maar er had meer ingezeten dan de 0-0. Zonde.

De vierde plaats in de eindklassering zal hoogstwaarschijnlijk voldoende zijn voor het toetje in de vorm van nacompetitie. Met als inzet promotie naar de derde klasse. Maar het eerste elftal maakte het zichzelf tot dusverre bepaald niet gemakkelijker in die race, want het morste de afgelopen weken al de nodige punten bij HTC en DKB.

Ook zaterdag zat het probleem 'm in het scoren. Bruchterveld - Wijthmen had bij rust zomaar 0-3 kunnen staan. Want Wijthmen, dat Alex Bertelink al snel zag uitvallen met een hamstringblessure, was oppermachtig in die fase. Dat zag ook de oefenmeester van de thuisclub, die nog in de eerste helft besloot twee van zijn spelers aan de mandekking van Nick van Gurp en Sander Nijmeijer op te offeren.

Nick van Gurp verzuimde - tot zijn eigen afschuw en frustratie - om zijn seizoensaantal met een doelpuntje of drie aan te vullen. De eerste kans schoot hij voorlangs. Daarna knalde hij via de keeper op de lat en de laatste kans - op een meter van het doel - eindigde over de ballenvanger in het luchtledige. Voorwaar, een prestatie op zich.

Maar nog niet getreurd. Want de vierde plaats is nog steeds binnen bereik en het is een kwestie van tijd voor de altijd keiharde werkende topscorer van Wijthmen weer doelpunten gaat maken. Het elftal van Elvin Matuankotta moet nog vijf boeiende wedstrijden vol aan de bak, waarvan vier op eigen veld, tegen Lemele, 's Heerenbroek, MVV en SVV. De enige uitwedstrijd is tegen Wilsum.

Op voorhand moeten - en kunnen - al die wedstrijden wel worden gewonnen. Belangrijk voordeel daarbij is dat Ron Nijboer en Erik Schonewille steeds wedstrijdfitter worden. Eerstvolgende kans om dat te bewijzen is volgende week tegen concurrent Lemele (14.30 uur op De Elshof).

De opstelling: Max Beernink, Mike Noordman, Stefan Klei, Mark Schonewille, Alex Bertelink (Kai Smits), Wouter Klei, Ron Nijboer (Nick Kortstee), Sander Nijmeijer, Jari Krul, Nick van Gurp, Erik Schonewille.