Winnende goal Ron Nijboer

14 april 2019 13:00

Ron Nijboer was de man van de wedstrijd tegen Lemele. Een kwartier voor tijd belandde de bal met enig geluk voor het linkerbeen van de gelegenheidsspits. De afwerking mocht er zijn en was hard en precies: 2-1.

Wijthmen en Lemele, concurrenten voor de vierde plaats (nacompetitie), waren aan elkaar gewaagd op De Elshof. Al duurde het lang voor de wedstrijd echt op gang kwam. Wijthmen begon aardig, maar het degelijke collectief uit Lemele werd sterker naarmate de eerste helft vorderde. De 0-1, na een half uur door Yoran Bakhuis, was weliswaar een frommelgoal, maar kwam niet helemaal uit de lucht vallen. Enkele fikse hagelbuien wel.

Ook de gelijkmaker van Wijthmen, zonder de geblesseerden Fikret Akin en Alex Bertelink, was een soort van toevalstreffer. De voortdurende door pijntjes geplaagde Nick van Gurp, die enkele weken droog stond, mocht het laatste zetje geven.

Wijthmen was de bovenliggende partij in de tweede helft, maar lange tijd leek de wedstrijd op een gelijkspel uit te draaien. Dat de drie punten uiteindelijk toch in Wijthmen bleven, was te danken aan Ron Nijboer, die door Elvin Matuankotta afwisselend op het middenveld en in de spits gebruikt wordt en na zijn terugkeer steeds beter in vorm raakt.

Door de overwinning bleef het eerste elftal in de superspannende race voor de vierde plek. Daarvoor komen nog liefst vijf ploegen in aanmerking. Het was maar goed, dat de roodwitten wonnen, want Bruchterveld en 's Heerenbroek verrasten met zeges bij respectievelijk koploper HTC en nummer twee DKB. Ook Kampen en Lemele behielden een kans(je).

Dinsdag 16 april as. speelt Wijthmen de inhaalwedstrijd tegen MVV uit Marle op Sportpark De Elshof. Aanvang 18.30 uur. Ook die wedstrijd zal gewonnen moeten worden.

De stand aan kop: HTC 19-45, DKB 20-43, Daarlerveen 20-40, Bruchterveld 20-32, Wijthmen 20-31, 's Heerenbroek 18-29, Kampen 19-29, Lemele 20-28.

De opstelling: Max Beernink, Mike Noordman, Stefan Klei, Mark Schonewille, Sven Poppe (Nick Kortstee), Wouter Klei, Nick van Gurp, Sander Nijmeijer, Jari Krul, Ron Nijboer (Tom Diepman), Erik Schonewille.

Een aantal extra foto's zijn te zien via het webalbum.