Gebrek aan doeltreffendheid

6 oktober 2019 16:15

Het eerste elftal liet het tegen 's Heerenbroek na rust afweten. De tegenstander profiteerde gulzig en ging met de volle buit aan de haal (1-2).

De roodwitten speelden nog alleraardigst in de eerste helft. Echter, tot aan het vijandige strafschopgebied. Bij gebrek aan doelpuntenmakers als Nick van Gurp en Ömer Özturk, twee van de vijf geblesseerden, werd een schrijnend gebrek aan doeltreffendheid geëtaleerd. De beste kans was voor Jari Krul. Hij mikte te gejaagd van dichtbij naast.

Het missen van de mogelijkheden was vragen om moeilijkheden. Die kwamen dan ook. Wijthmen ging steeds minder spelen, ook tegen zichzelf. De ploeg leed meer en meer (onnodig) balverlies. Doelman Max Beernink hield zijn ploeg in de race, maar na ruim een uur moest ook hij buigen.

Wijthmen toonde nog één keer veerkracht. Invaller Tom Diepman maakte gebruik van een inschattingsfout van de doelman van 's Heerenbroek. En Nebi Özturk leek zelfs voor 2-1 te zorgen, maar kreeg de bal voor het verkeerde (linker)been.

De knollen waren toen al in hoog tempo aan het opraken bij de thuisclub, die steeds meer verzandde in een vorm van moedeloosheid. Toen ook bleken de effecten van een moeizame voorbereiding nog steeds niet uitgewerkt. Vlak voor tijd profiteerde  's Heerenbroek optimaal. Een voorsprong behouden (vorige week tegen Wilsum) was in de gegeven omstandigheden eenvoudiger dan twee keer een achterstand tegen 's Heerenbroek wegwerken.

De opstelling: Max Beernink, Mike Noordman, Stefan Klei, Emrah Cetintas, Sven Poppe (Stan Noordman), Wouter Klei, Nebi Öztürk (Tom Diepman), Sander Nijmeijer, Jari Krul, Fekrit Akin, Erik Schonewille.

Foto's van deze wedstrijd zijn gemaakt door Caroline Eenkhoorn.