Zware weken

13 oktober 2019 15:30

De blessuretijd liep al bij SEH-Wijthmen, toen Erik Schonewille nog één keer in scoringspositie kwam. De sterk ingevallen linkerspits had de gelijkmaker op de schoen, maar mikte naast. SEH won daardoor met 2-1.

Het zijn zware weken voor het eerste elftal van Elvin Matuankotta. Na vier competitiewedstrijden staat de teller op drie schamele punten. Terwijl geen enkele tegenstander tot dusverre overliep van kwaliteit ten opzichte van Wijthmen; alleen tegen Dieze-West waren de roodwitten uiteindelijk kansloos.

Er zijn diverse oorzaken te bedenken voor de slechte competitiestart. De lange blessurelijst is zeker één ervan. Ook tegen SEH was het raak. Sven Poppe moest met hamstringklachten afhaken. Daardoor was Elvin Matuankotta door zijn linksbacks heen, want ook Alex Bertelink is al langere tijd afwezig.

De moeilijkste opdracht van de middag kwam daardoor op het bordje van Gijs Nijboer, van origine een rechtsbuiten. De jongeling weerde zich kranig op de voor hem onwennige positie.

SEH-Wijthmen was lange tijd even druilerig als het weer. Kansen waren in de eerste helft op de vingers van één hand te tellen op het hoofdveld (van kunstgras, dat wel) van de prachtige accommodatie. Het scoreverloop zat ook niet echt mee. Vlak voor rust kwam SEH op 1-0 uit een halve kans. Wijthmen kreeg zegge en schrijve één mogelijkheid voor rust. Tom Diepman stuitte op de doelman, waarna de bal door een SEH-verdediger bijna in het eigen doel verdween.

Toen de thuisclub vlak na rust op 2-0 kwam, hing een afstraffing in de lucht. Maar Wijthmen rechtte de rug, begon meer duels te winnen en afvallende ballen wel te veroveren. Dat leidde tot de aansluitingstreffer. Een hoekschop werd prachtig binnengeschoten door Erik Schonewille.

Buikgriep had de linkerspits van het trainingsveld gehouden in de voorbije week. Daarom begon hij op de bank. Zijn rentree in het team gaf de burger moed. Het had zelfs nog tot een punt kunnen leiden in de spannende slotfase, ware het niet dat Schonewille zelf na 92 minuten miste. Zoals gezegd, het zat ook niet echt mee.

De opstelling: Max Beernink, Mike Noordman, Stefan Klei, Emrah Cetintas, Gijs Nijboer, Wouter Klei, Nebi Öztürk, Sander Nijmeijer, Jari Krul (Erik Schonewille), Ömer Öztürk, Tom Diepman (Fekrit Akin).

De foto's zijn gemaakt door Caroline Eenkhoorn