Zwaarbevochten punt op de valreep

27 oktober 2019 12:45

Het eerste elftal stapte in Stadshagen als morele winnaar van het keihard aanvoelende kunstgrasveld. De late gelijkmaker bij CSV'28 (1-1) voelde als een verlossing. Emrah Cetintas was de uitzonderlijke doelpuntenmaker.

De robuuste centrumverdediger was bij het Wijthmener wanhoopsoffensief in de slotseconden voor het vijandige doel opgedoken. Uit de vrije trap van Sander Nijmeijer onstond een ouderwetse scrimmage. Een keertje of drie werd een inzet door een verdediger gekeerd. Totdat de bal voor de voeten van Cetintas viel. Die aarzelde niet en knalde de bal, als een volleerd aanvaller, tegen de touwen.

De 1-1 was verdiend en zeer welkom. Trainer Elvin Matuankotta had opnieuw met tegenslag te maken. Hij moest voor de zoveelste keer puzzelen om de positie van linksback ingevuld te krijgen. De oplossing kwam ditmaal in de persoon van Wouter Meekers. De 22-jarige linkspoot uit het tweede elftal, in de zomer overgekomen van  SVI, debuteerde zeer verdienstelijk, wist zich zonder al te veel problemen te handhaven, deed geen gekke dingen en dwong een nieuwe kans af.

Het scoreverloop hielp daarentegen niet mee. CSV'28, een fris, talentvol elftal met snelle spitsen, werd een handje geholpen met veelvuldig balverlies en profiteerde al na negen minuten.

Heel even hing de snelle 2-0 in de lucht, maar de roodwitten (ditmaal gestoken in het zwart) wisten zich te herpakken en gaven weinig meer weg. Er ontspon zich een gelijkopgaande wedstrijd in een redelijk tempo. Een zondagschot van Ömer  Öztürk werd door de CSV-doelman op stijlvolle wijze uit de kruising getikt. Niet veel later moest Öztürk - na een nieuwe tik op de gekneusde ribben - naar de kant.

Het moeilijk scorende Wijthmen - topscorer Nick van Gurp heeft de training heel voorzichtig hervat - bleef knokken voor een beter resultaat en kreeg steeds meer grip op de wedstrijd. Dat resulteerde in (halve en hele) kansen, voor Erik Schonewille, Fekrit Akin, Jari Krul en Tom Diepman. Toen de uit zijn doel stormende Max Beernink over zijn eigen benen struikelde, leek het duel definitief in het voordeel van CSV te worden beslist. Maar de ongelukkige uitglijder liep goed af, waarna Emrah Centintas zichzelf tot de gevierde man kon kronen.

De opstelling: Max Beernink, Mike Noordman, Stefan Klei, Emrah Cetintas, Wouter Meekers (Tom Diepman), Wouter Klei, Ömer Öztürk (Jari Krul), Sander Nijmeijer, Nebi Öztürk, Fikret Akin, Erik Schonewille.