Mager gelijkspelletje tegen hekkensluiter

3 november 2019 16:00

Het eerste elftal bleef de vernedering van een nederlaag tegen de hekkensluiter bespaard. De gelijkmaker tegen Vevo viel, net als vorige week tegen CSV'28, in blessuretijd.

De wedstrijd leek te zijn gespeeld, toen Erik Schonewille een stevig duel won in het strafschopgebied. Bij de tweede paal ontving Ömer Öztürk de voorzet. De spits haalde zijn gram door de bal uit een moeilijke positie in het dak van het doel te schieten.

Wijthmen speelde op de boterzachte grasmat in feite tegen twee tegenstanders: Vevo en zichzelf. Er waren veel verkeerde aannames, de passing was slordig, de duelkracht ontbrak en de linies lagen te ver uit elkaar. Kortom, bijna alles ging fout. Toch kregen de roodwitten voor rust een aantal grote kansen. Maar ze waren niet aan Erik Schonewille, Ömer Öztürk of Fekrit Akin besteed. Andermaal bleek scoren, naast de vele blessures, het probleem van dit seizoen.

Het missen van de kansen was vragen om moeilijkheden, zelfs tegen een kwalitatief mindere  tegenstander als Vevo. Wijthmen is zelfs de minst scorende ploeg uit de vierde klasse D, amper één per wedstrijd. De weinige tegendoelpunten helpen het gebrek aan eigen goals tot nu toe te verhullen.

Wie veel kansen mist, vraagt om een tegengoal. Aldus geschiedde, nog in de eerste helft. Na duur balverlies op het middenveld kwam Vevo in een overtalsituatie. De tegenstander uit Veessen speelde dat knap uit: 0-1.

Daarna leek, naarmate de tijd vorderde, moedeloosheid in de ploeg te sluipen. De stroom kansen droogde op.  Ömer Öztürk creëerde nog zijn eigen kans, maar mikte naast. Trainer Elvin Matuankotta gooide er nog maar een spits bij (Gijs Nijboer) voor een verdediger, maar de nederlaag leek onvermijdelijk. Tot de blessuretijd.

Volgende week speelt Wijthmen in Hattemerbroek tegen Noord Veluwe Boys.

De opstelling: Max Beernink, Mike Noordman, Stefan Klei, Emrah Cetintas, Sven Poppe (Gijs Nijboer),  Wouter Klei, Ömer Öztürk, Sander Nijmeijer, Erik Schonewille, Fekrit Akin (Jari Krul), Nebi Öztürk.

De foto's van deze wedstrijd zijn gemaakt door Caroline Eenkhoorn.