Wijthmen weet weer wat scoren is

24 november 2019 17:45

De dreun van een week eerder tegen 't Harde - in blessuretijd veranderde een voorsprong in een nederlaag - werd door het eerste elftal in Kampen weggepoetst. De uitslag tegen de plaatselijke VV (1-4) was een goede weerspiegeling van de krachtsverhoudingen. Fikret Akin scoorde twee keer.

Vorig seizoen speelden Emrah Centintas, Ömer en Nebi Öztürk met Kampen tegen Wijthmen. Ze wonnen toen afgetekend met 6-0. Dit keer was het blauwwitte shirt van de thuisclub verruild voor een roodwit exemplaar.
Opnieuw stapte het drietal - nu met Wijthmen dus - als tamelijk glorieus winnaar van het veld.

Wijthmen speelde door de vele blessures als het ware op één been. Desondanks was Elwin Matuankotta, de geplaagde oefenmeester, met een paar zorgen minder naar Kampen afgereisd. Jeroen Webbink en Wouter Meekers waren opnieuw opgetrommeld - en bereid gevonden - de verdediging op de flanken te versterken.
Opnieuw deden ze dat zeer gedegen, alsof ze al jaren meedraaiden, zonder gekke dingen te doen.

Al na een kwartiertje kwam Wijthmen op voorsprong. Een puntgave voorzet van Jeroen Webbink werd door Ömer Özturk met het hoofd in de kruising geknikt. De bezoekers leken zich meteen in een zetel te hebben genesteld, maar dat viel nog even tegen. Te vaak mocht Kampen het vrije middenveld oversteken. Doelman Max Beernink wist knap te redden, maar de gelijkmaker kwam bijna vanzelfsprekend toch nog voor rust.

Kennelijk had Elwin Matuankotta de rust aangegrepen om de gemaakte afspraken aan te scherpen. Want in de tweede helft was Wijthmen overduidelijk de bovenliggende partij. Wouter Meekers plantte de bal loepzuiver op het hoofd van Fikret Akin (1-2) en nadat een kopbal van Kampen net naast was gegaan en Max Beernink een paar keer attent had opgetreden, was de strijd gestreden. Een prachtige volley van Fikret Akin brak het verzet definitief en een droge knal van Nebi Öztürk na een korte corner was goed voor de 1-4.

Daarbij bleef het, hoewel de bal voor Wijthmen tot drie keer toe op de stip had gemogen bij overtredingen op de slimme Ömer Öztürk en een handsgeval. Voor het resultaat had dat allemaal geen gevolgen. Hooguit voor het doelsaldo, dat desondanks voor het eerste dit seizoen weer met zwarte cijfers geschreven kon worden: 15 om 14. Wijthmen weet weer wat scoren is.
Volgende week volgt de thuiswedstrijd op Sportpark De Elshof tegen VSW (aanvang 14.30 uur).

De opstelling: Max Beernink, Jeroen Webbink, Emrah Cetintas, Sven Poppe, Wouter Meekers, Wouter Klei, Jari
Krul, Fikret Akin, Tom Diepman (Mike Noordman), Ömer Öztürk en Stan Noordman (Nebi Öztürk).

Foto's van deze wedstrijd zijn gemaakt door Caroline Eenkhoorn