Kampioenschap JCHW JO13-1

1 december 2019 17:15

Op zaterdag 30 november 2019 speelde JCHW JO13-1 de kampioenswedstrijd in en tegen Berkum. Bij winst op Berkum JO13-3 zou het team kampioen worden in de derde klasse. De wedstrijd begon al vroeg in de ochtend, wat betekende dat er bij winst de hele dag feest gevierd kon worden.

Voorafgaand aan de wedstrijd waren de spelers gespannen. Een belangrijke taak voor leiders Alfred Meiberg, Jorry Veldhuis en Ken Hughes om de spanning weg te halen. Het was nog nooit zo rustig geweest in de kleedkamer. De spelers wisten maar al te goed dat ze bij winst kampioen konden worden. Dit was vaak gezegd door de leiders en trainers.

Er waren veel supporters bij de wedstrijd aanwezig, wat zorgde voor veel sfeer en aanmoediging. De wedstrijd begon daarom ook met een aantal kansen voor JCHW. Zo schoot Tom Hughes na een kluts op de paal. Na ongeveer 10 minuten voetballen scoorde  Rowan Velthuis na een voorzet van Jorick Peek het openingsdoelpunt van de wedstrijd. Al snel volgde het tweede en derde doelpunt doordat Leroy Kramer twee keer achter elkaar in korte tijd scoorde. Met een voorsprong van 3-0 ging JCHW de rust in.

Na de rust volgde al snel meer doelpunten. Alyke Lankhorst scoorde beheerst in de hoek van het doel na een hoekschop. Even later kwam de 5-0 op het scorebord nadat Bas Eggens na een voorzet van Maren Diepman scoorde. Ook Ruben Mulder mocht zijn naam nog op het scorebord zetten nadat hij het zesde doelpunt scoorde uit een afvallende bal na een hoekschop. De wedstrijd kreeg nog een nare nasmaak nadat er een nare overtreding werd gemaakt op de enkel van Rowan Velthuis. Het betekende het einde voor zijn kampioenswedstrijd. De eindstand van 7-0 werd vlak voor tijd door Jurre Teusink op het scorebord gezet nadat hij op goal schoot. Het betekende ook dat keeper Thijs Meijer en de verdedigers Ruben Kogelman, Noah Meiberg, Thomas van Gurp en Tim Faber een goede wedstrijd hadden gespeeld.

Het feest begon nadat de scheidsrechter de wedstrijd had afgefloten. De spelers kregen allemaal een medaille en er werd een grote beker uitgereikt. Bij terugkomst in Hoonhorst kreeg iedereen in de kantine nog een eigen beker en was er een rondrit door Hoonhorst en Wijthmen met een trekker en wagen. De rondrit stopte bij De Mol in Wijthmen waar patat werd gegeten. Om half drie werden de spelers nog gehuldigd voorafgaand aan de wedstrijd van het eerste elftal van v.v. Wijthmen.

Jorry Veldhuis

De foto's van deze dag zijn gemaakt door Caroline Eenkhoorn