Wijthmen 2 langs Zalk-reserves

19 januari 2020 17:15

Het tweede elftal, onder de bezielende leiding van Raymond Hooiveld, hervatte de competitie met een mooie overwinning. Zalk werd op De Elshof met 4-2 verslagen.

Trainer-coach-speler Hooiveld kon ditmaal eindelijk eens kiezen uit een brede selectie. Jeroen Webbink en Wouter Meekers waren terug van weggeweest en vormden het hart van de verdediging. De broers Schonewille maakten minuten na lang blessureleed. En Ron Nijboer vierde zijn rentree na een buitenlandse stage voor school met een prachtige openingstreffer.

Erik Schonewille werkte na een moeizame periode aan het zelfvertrouwen door 2-1 en 3-1 te scoren. Zalk deed nog wat terug, maar het was de ingevallen Hooiveld in eigen persoon die de overwinning voor de thuisclub veiligstelde. Hij benutte een vrij trap.

De roodwitte reserves stegen daardoor naar de zevende plaats op de ranglijst. De ploeg had dit seizoen indirect te maken met de enorme blessuregolf bij de hoofdmacht van de club. Maar de trainingsopkomst bleef heel goed en betaalde zich tegen Zalk 2 uit met een driepunter.

Foto's van deze wedstrijd zijn gemaakt door Caroline Eenkhoorn