Weinig in te brengen

2 februari 2020 9:15

Het eerste elftal had weinig in te brengen bij Dieze West. Het werd 3-0 en de wedstrijd was in zekere zin een kopie van de eerste wedstrijd van het seizoen. Toen won Dieze West met 2-0 en ook toen was dat een voorzichtige afspiegeling van het krachtsverschil.

Naast de talrijke blessuregevallen ontbrak Wouter Klei bij Wijthmen vanwege een schorsing. Emrah Cetintas was wel weer terug.

Onder aanvoering van Nejim el Atiaoui, ongetwijfeld de beste voetballer in de vierde klasse D, schoot Dieze West op het eigen kunstgras uit de startblokken. De sierlijke, slimme en technisch vaardige aanvoerder van de thuisclub wist steeds (zeeën van) ruimte voor zichzelf te creëren, was daardoor altijd aanspeelbaar en stond aan het begin van elke aanval van zijn elftal. Binnen tien minuten stond het 2-0. Met dank ook aan de vrijgevigheid van de tegenstander, die de doelpunten gemakkelijk weggaf.

Wijthmen, met Özer Öztürk weer in de verdediging, werd compleet weggetikt. Dieze West was echter ook barmhartig en verzuimde de wedstrijd nog voor rust te beslissen. Op een enkele speldenprik na wisten de roodwitten geen  kansen te creëren.

Na rust leek het even wat beter te gaan, maar na ongelukkig hands van Sven Poppe en een benutte strafschop was de wedstrijd  beslist. Hoewel Özer Öztürk in
de slotfase nog wel de lat trof. Maar zelfs de eretreffer was Wijthmen niet gegund.

Ron Nijboer maakte zijn rentree na een stage in het buitenland, evenals de van een blessure teruggekeerde Mark Schonewille.

De opstelling: Max Beernink, Stan Noordman, Özer Öztürk, Emrah Cetintas, Sven Poppe, Fekrit Akin, Nick van Gurp, Jari Krul (Mark Schonewille), Tom Diepman (Ron Nijboer), Erik Schonewille, Nebli Öztürk.

Foto's van deze wedsrijd zijn gemaakt door Caroline Eenkhoorn.