Come back Henk Kok, jeugd klopt op de deur

23 augustus 2020 18:15

Blije èn opgeluchte gezichten bij het eerste elftal na de oefenwedstrijd tegen
de reserves van WVF. Allereerst werd de terugkeer gevierd van Henk Kok. En
de uitslag van 2-2 was zeer acceptabel.

Kok, oud-speler van het kampioenselftal van 1975, inmiddels 64-jaar, jarenlang vaste grensrechter annex gewaardeerde kracht op de achtergrond, ontbrak drie seizoenen, inclusief pittige knieoperatie. Zijn vertrouwde verschijning langs de lijn, op een paar nieuwe, fluorescerende kicksen, werkte inspirerend.

000_0001-BorderMaker.jpg

Daarnaast klopte de jeugd aan de deur. Noodgedwongen moest een onevenredig groot beroep worden gedaan op nog onervaren krachten. Jordy van der Kamp en Lucas de Wit kregen een kans vanaf het eerste fluitsignaal. De nieuwe versterking Max Spijkerman maakte het trio tieners in de basiscompleet.

Na rust kwamen daar nog eens twee A-junioren bij, te weten, Max Bongers en Jim Tijhaar. Allebei talentvolle spelers, helemaal op het niveau vande vierde klasse. Zij speelden brutaal, fris van de lever en brachten meer schwung in het team. Het hadden er zelfs drie kunnen zijn als Dayon Benning niet geblesseerd had moeten afhaken.

Voor de wedstrijd hadden de gezichten nog een stuk zorgelijker gestaan.
Trainer Marc Helderman kon amper een elftal op de been brengen tegen het tweede van Westenholte Voorst Frankhuis, een grote verenging, eersteklasser.
Het slechtste nieuws had Helderman gekregen van Tom Diepman. Bij medisch onderzoek vorige bleek zijn kruisband gescheurd. Weg seizoen voor de snelle vleugelspits, zo is de vrees. Daarnaast moesten twee vaste krachten, uit voorzorg tegen coronabesmetting, in quarantaine. Het vakantie-adres in het buitenland werd tijdens hun verblijf tot code-oranjegebied verklaard.

En dan stond het binnen de kortste keren ook nog eens 0-2 op De Elshof. Met een golf aan blauw-wit van WVF richting doel van Max Beernink, die erger wist te voorkomen. Echter, daarna slaagde Wijthmen erin zich knap te herpakken.
Met, het zij herhaald, een belangrijke rol voor de jonkies. De in de basis debuterende Lucas de Wit zorgde voor de aansluitingstreffer. En na een mooie uitgespeelde aanval in de tweede helft rondde Jari Dunnink af: 2-2; dezelfde uitslag als vorige week tegen Hoonhorst. Toen was het ook Dunnink, die de 2-2 aantekende.

Foto's van deze wedstrijd zijn gemaakt door Caroline Eenkhoorn en te zien in het webalbum.