Eerste (oefen)zege is binnen (Sc Rijssen-Wijthmen)

26 augustus 2020 11:15

Koen Nijmeijer

De eerste overwinning in de voorbereiding op de competitie is binnen. Na twee gelijkspelen won het eerste elftal met 1-0 van en bij Sportclub Rijssen, ook een vierdeklasser.

De doordeweekse oefenwedstrijd was een behoorlijk fysiek potje. Maar het vernieuwde en verjongde Wijthmen liet zich niet uit het veld slaan en liet enkele mooie aanvallen zien.

Het elftal krijgt langzaam vorm, hoewel er nogal wat spelers ontbreken en de nieuwe trainer Marc Helderman veel spelers speelminuten gunt. Zo stond Bas Diepman na rust in het doel. Dylan Fidder maakte in de tweede helft zijn debuut in het rood-wit. De linksbenige aanwinst, wat later ingestroomd door fysiek ongemak, lijkt te gaan spelen in het centrum van de verdediging.  Stephan Klei kan ook prima als vleugelverdediger uit de voeten.

Nick_v_Gurp-01.jpgNick van Gurp's goal goed voor de overwinning (archief foto)

De enige treffer van de avond viel na pakweg een kwartier. De voorbereiding was van Jari Dunnink, de afronding van Nick van Gurp.

Komende zaterdag begint Wijthmen aan het bekertoernooi met een thuiswedstrijd tegen Helios uit Colmschate.

Lees meer over:
Erfgenamenweg Wijthmen de elshof vvwijthmen