Thijs Hülsmann man van de wedstrijd

7 september 2021 23:00

Het traditionele onderonsje van Wijthmen 1 met Hoonhorst - in de aanloop van elk seizoen - eindigde ook dit seizoen niet in Wijthmens succes. Het werd 0-2 en de tweede goal werd gemaakt door een speler van Hoonhorst en tegelijk een door en door Wijthmener: Thijs Hülsmann.

Derhalve werd hij tot man van de wedstrid uitgeroepen. Het andere doelpunt kwam op naam van Michael Meijer. Ondanks de interland van Oranje tegen Turkije waren veel toeschouwers of de vriendenderby afgekomen.

Bij Wijthmen was Nick van Gurp toegevoegd aan de blessurelijst. Hij bleek in de wedstrijd tegen Nieuwleusen een blessure aan de teen te hebben opgelopen. Waarschijnlijk kan hij komende zaterdag - in de beker tegen Hattem - wel weer spelen. De spits van Wijthmen voegde zich tussen de andere geblesseerden als Jari Dunnink, Nick Kortstee en Nebi Oztürk.

Daarnaast hield trainer Marc Heldoorn een aantal potentiële basisspelers op de bank, die daardoor vervaarlijk doorzakte, maar het zou wel heel goedkoop zijn om de nederlaag daaraan te wijten. De nederlaag lag ook niet aan Bas Diepman, die Max Beernink in het doel mocht vervangen. Hij schreef een paar knappe reddingen op zijn naam.

Komende zaterdag speelt Wijthmen voor de beker op De Elshof tegen Hattem. Aanvang 14.30 uur.