Winst in stadsderby, Helderman blijft

13 februari 2022 21:00

Het was een uitstekend (inhaal)weekeinde voor het eerste elftal na een maandenlange periode zonder competitievoetbal. Allereerst werd de stadsderby bij VSW gewonnen: 0-1. Daarnaast liet Marc Helderman na de wedstrijd aan het bestuur weten volgend seizoen als trainer in Wijthmen te blijven werken. Tijd voor een feestje dus.

Het was niet de meest spannende derby ooit. Ook niet de beste. Maar op de uitslag viel weinig tot niets af te dingen. Qua voetbal was Wijthmen de bovenliggende partij. VSW moest het in de eerste plaats van zijn fysieke overwicht hebben. In echte kansen resulteerde dat niet. De voor zijn doen een tikje onzekere Max Beernink hoefde geen enkele grote redding te verrichten.

Geheel coronavrij begon Wijthmen voortvarend aan de wedstrijd in de zonnige winterkou. Zonder vaste waarde Nick van Gurp, die de skilatten op het laatste moment verruilde voor de voetbalschoenen. Hij startte op de bank.

Zijn vervanger was Jari Krul en die had een beslissende rol in de wedstrijd. Na een kwartier onderschepte hij een foutieve breedtepass van de thuisclub, iets waar hij patent op heeft. Hij was vervolgens niet zelfzuchtig, toen hij Jari Dunnink er beter voor zag staat. De linksbenige rechtsbuiten schatte het presentje op waarde en zette zijn ploeg op voorsprong.

Waar Wijthmen, met de uitblinkende linksback Niek Holterman, vervolgens in tekortschoot, had alles te maken met de score. Doordat de 2-0 en 3-0 uitbleven, werd het weggezakte VSW in de wedstrijd gehouden. Maar echt spannend werd het ook weer niet. En als VSW al eens gevaarlijk voor het doel van Max Beernink dreigde op te duiden, had dat met slordigheid van de roodwitten zelf te maken. De 0-1 werd echter over de streep getrokken, waardoor Wijthmen naar de zesde plaats op de ranglijst
steeg. Ver achter de onaantastbare koploper Dieze West (24 uit 8), maar op slechts twee punten van de nummer 2 in 4D, VHK uit Sint Jansklooster. En laat dat nou net de tegenstander van volgende week op De Elshof zijn.

De opstelling van Wijthmen: Max Beernink, Stefan Klei, Mark Schonewille, Dylan Fidder (Sven Poppe), Niek Holterman (Sven Noordman), Wouter Klei, Jari Krul (Nick van Gurp), Sander Nijmeijer, Jari Dunnink, Max Spijkerman, Jari Ebeling.

Ook op Weblogzwolle.nl is verslag gedaan van deze wedstrijd. (incl fotos. Hier de link naar het artikel: Zwolse derby beslist in het voordeel van VV Wijthmen - Weblog Zwolle - Nieuws