Voorlopig einde aan zegereeks tegen geplaagd CSV’28

13 maart 2022 15:30

Aan alle goede dingen, ook in het voetbal, komt een einde. Zo ook aan een imponerende zegereeks van het eerste elftal. Na vijf overwinningen op rij ging de thuiswedstrijd tegen CSV’28 verloren: 0-1. Jon Lieben, een senior in CSV-gelederen, maakte na een half uurtje de winnende. Waarbij de tegenstanders uit Stadshagen nog mild waren.

De waarschijnlijk te hoog gegrepen maar ook weer niet geheel onmogelijke tweede plaats, ver achter Dieze West, raakte in elk geval voor even buiten beeld voor Wijthmen. Trainer Mark Helderman kon uiteindelijk met de uitslag leven. “Ja, CSV heeft terecht gewonnen”, erkende de Wijthmener oefenmeester. “Het lukte ons niet om de druk erbij hen op te krijgen”.

De wedstrijd op de zonovergoten Elshof begon met een minuut stilte ter nagedachtenis aan de overleden Wim Meijerman. Daarna nam CSV de wedstrijd in handen. Helderman: “We hadden weinig in te brengen. Al kregen zij in de eerste helft ook nog niet heel veel kansen”. De jonge Zwollenaar wilde het gemis aan vier (basis)spelers niet als excuus opvoeren. Want ook CSV miste zo ongeveer een half elftal, onder wie de slimme topscorer Ozhan Kardag.

Het door een serieuze bestuurscrisis geplaagde CSV hield de roodwitten in de wedstrijd door de voorsprong niet uit te breiden. In de rust probeerde Helderman met wat omzettingen om de wedstrijd te kantelen. Dat lukte slechts ten dele, want Dyon Benning en aanvoerder Nick van Gurp kregen kansen. Benning schoot hoog over, Van Gurp kwam niet goed uit met zijn passen. Aan de andere kant raakte CSV de onderkant van de lat en voorkwam Max Beernink een paar zekere doelpunten. Dat hield de Wijthmener hoop levend en zowaar, in de laatste minuut leek de gelijkmaker er pardoes - tegen de verhoudingen in dus - te komen. Maar Sven Poppe kwam een paar centimeters te kort om een vrije trap te verlengen. Waardoor er in het (voor de gelegenheid) blauwwitte kamp van de bezoekers na een week vol perikelen voor even de zinnen konden worden verzet.

Met het voorlopige einde aan de reeks goede resultaten is het nu aan Wijthmen om aan te klampen in de grote groep van clubs, die voor een eervolle klassering vechten. Met uitwedstrijden tegen Zalk (zaterdag) en koploper Dieze-West (dinsdag 22 maart) wordt dat een hele mooie maar flinke uitdaging.

De opstelling van Wijthmen: Max Beernink, Stefan Klei, Mark Schonewille, Sven Poppe, Niek Holterman, Wouter Klei, Nick va Gurp, Jim Tijhaar, Jari Dunnink, Max Spijkerman (Jeroen Webbing), Dyon Benning.

Klik hier om de foto's te bekijken die gemaakt zijn door Gerard Hulsmann