Waslijst aan blessures

20 maart 2022 12:00

Het eerste elftal verloor verdiend – dat wel – de uitwedstrijd van SV Zalk (1-4). De vermeende lankmoedigheid van de arbitrage wekte de nodige ergernis. Iets dat zelden te horen is bij Wijthmen. Maar de alsmaar uitdijende ziekenboeg baarde de meeste zorgen.

Met name om Stefan Klei was zorg direct na afloop. De stille kracht van de roodwitten klapte na een stevig duel met rug en hoofd op de vermaledijde ondergrond (kunstgras, dus keihard). In het ziekenhuis werd een CT-scan gemaakte en bleek, dat hij een zware hersenschudding had opgelopen.

Het was toch al niet de middag van de familie Klei. Ook Wouter, de oudste van de beide broers, viel uit met een blessure.

De personele zorgen voor Marc Helderman, de Wijthmense oefenmeester, werden dus alleen maar groter. Zonder één enkel coronageval ontbraken Dylan Fidder, topscorer Jari Ebeling, aanvoerder Sander Nijmeijer en (de langgeblesseerde) Nick Korstee tegen SV Zalk nog steeds. Het meespelen van de niet helemaal fitte Nick van Gurp (enkel) en Jari Dunnink (neus) was nog een meevaller. Op de laatste training van donderdag was dat nog hoogst onzeker geweest.

Binnen een half uur stond het 2-0, onder meer door een ongelukkige strafschop wegens hands. En leek de wedstrijd gespeeld. Maar de mannen van Helderman toonden veerkracht. Een rake (vrije) trap van Sven Poppe bracht de spanning terug in de wedstrijd. Na rust bleek de waslijst aan blessures toch te veel van het goede voor een bescheiden club als Wijthmen.

Om toch nog positief af te sluiten: na rust maakte zowel Tom Diepman als Erik Schonewille zijn rentree na lang blessureleed.

Dinsdagavond speelt het eerste de inhaalwedstrijd bij Dieze-West (20.00 uur) en komendezaterdag staat de thuiswedstrijd tegen ’t Harde op het programma (14.30 uur).

De opstelling; Max Beernink, Stefan Klei (Jeroen Webbink), Mark Schonewille, Sven Poppe, Niek Holterman, Wouter Klei (Stan Noordman), Nick van Gurp (Tom Diepman), Jim Tijhaar, Jari Dunnink, Nick van Gurp, Max Spijkerman, Jari Krul (Erik Schonewille).