Kansloos bij koploper

23 maart 2022 9:30

Het eerste elftal was kansloos in de doordeweekse inhaalwedstrijd bij Dieze-West, de ongenaakbare koploper en zekere kampioen. Uiteindelijk werd de schade beperkt gehouden tot 0-4. Een tamelijk draaglijke score nog gezien de onderlinge verhoudingen in de vierde klasse D en de vele roodwitte afwezigen bij Wijthmen (door blessures) in aanmerking genomen

Wie vanuit Wijthmen een beetje te laat arriveerde op het Hoge Laar, het sportpark in de Aa-landen, en een steelse blik wierp op het scorebord, sloeg de schrik om het hart en kon zijn ogen niet geloven. Binnen de kortste keren stond de thuisclub op 3-0. Maar na het stormachtige begin, dat het ergste deed vrezen, kwam een vorm van herstel. Wijthmen herpakte zich, hergroepeerde zich rond de sterke Mark Schonewille in de verdediging en hoefde nog slechts één extra doelpunt, in de tweede helft, toe te staan. Met dank ook aan een aantal reddingen van Max Beernink in het Wijthmense doel.

De opstelling: Max Beernink, Stan Noordman, Mark Schonewille, Jeroen Webbink, Sven Poppe, Wouter Klei, Nick van Gurp (46. Dayon Benning), Jim Tijhaar (70. Max Bongers), Jari Dunnink, Max Spijkerman (70. Tom Diepman), Jari Krul.

Zaterdag speelt het eerste op De Elshof tegen ’t Harde, aanvang 14.30 uur.