Wachten op herstel

27 maart 2022 21:15

Het eerste elftal kon geen vuist ballen tegen ’t Harde. Op basis van de eerste helft was de overwinning van de bezoekers verdiend te noemen: 0-1.

De maand maart bestond voornamelijk uit revalidatie en wachten op herstel. Nog steeds gekweld door blessures en ziekte ontbrak meer dan de helft van het gebruikelijke basiselftal van Marc Helderman, de geplaagde trainer van de roodwitten, tegen ‘t Harde. Maar er gloort hoop. De verwachting is, dat het merendeel van de geblesseerden terugkeert voor de uitwedstrijd van volgende week tegen ’s Heerenbroek. Vooral in aanvallend werd slagkracht gemist.

Het weer (volop zon) was verrukkelijk tegen ’t Harde. Maar het veld was dat niet. Vaak werd gepocht op het biljartlaken van De Elshof, maar inmiddels is het veranderd in een keiharde en hobbelige ondergrond.

Uiteraard kon de nederlaag niet aan de omstandigheden worden toegeschreven. Wijthmen verloor kansloos. Letterlijk. Omdat ’t Harde voor rust slordig met de kansen omsprong, werden de roodwitten in de wedstrijd gehouden. Ook al omdat Nick van Gurp op halve kracht speelde (enkelklachten) was dat niet aan de thuisclub besteed en werd de vierde nederlaag op rij geïncasseerd. Het is tijd voor de ommekeer, volgende week dient de kans zich aan bij ’s Heerenbroek (14.30 uur).

De opstelling: Max Beernink, Stan Noordman (Max Bongers), Mark Schonewille, Sven Poppe, Niek Holterman (Rens van Gurp), Wouter Klei, Nick van Gurp, Jim Tijhaar, Jari Dunnink, Max Spijkerman (Tom Diepman).

Klik hier om de foto's te bekijken die gemaakt zijn door Gerard Hulsmann