Einde aan negatieve reeks

10 april 2022 11:00

Het eerste elftal maakte een einde aan de negatieve reeks van vijf nederlagen. Maar de 0-0 tegen de hekkensluiter van 4C voelde toch als een teleurstelling.

Tegenstander Kampen begon - in tegenstelling tot de ploeg van Mark Helderman – met een goed gevoel aan de wedstrijd op De Elshof. Vorige week werd door de Kampenaren voor heteerst in dit seizoen gewonnen. De ploeg liet zich inzakken en kende verdedigend weinig problemen. Na rust ging de thuisclub, met Dylan Fidder weer in de ploeg, wel aandringen maar zonder echt gevaarlijk te worden.

Zonder de al lange tijd niet fitte Nick van Gurp en de teruggekeerde Jari Ebeling nog zoekend naar de goede wedstrijdvorm bleken de doelpunten te duur. Sterker, de roodwitten kwamen nauwelijks tot kansen. Een hard schot van de na rust als linksback spelende Sander Nijmeijer was eigenlijk het enige noemenswaardige wapenfeit. De Kamper keeper was op zijn post. De Wijthmen-aanvoerder liep nog wel een blauw oog op bij een luchtduel.

Bij de thuisclub stond Bas Diepman (foto) onder de lat. Vaste doelman Max Beernink zat langs de kant met de nasleep van de schouderblessure, die hij opliep in de slotseconden
tegen ’s Heerenbroek. Van de gevreesde sleutelbeenbreuk bleek geen sprake. Het herstel zal wel een paar weken vergen. Daarom komt het goed uit dat er in het komende paasweekeinde geen wedstrijd op het programma staat. (Voor de hele ploeg is dat wel even lekker om uit het dalletje te komen.) Bas Diepman verving Max Beernink trouwens keurig. Maar de beste man van de wedstrijd was Ferens Groenhuijsen, de scheidsrechter.

De opstelling: Bas Diepman, Stan Noordman, Mark Schonewille, Sander Nijmeijer (Sven Poppe), Niek Holterman (Dylan Fidder), Wouter Klei (Jeroen Webbing), Jari Dubbink, Jim Tijhaar, Jari Krul (Dayon Benning), Max Spijkerman, Jari Ebeling.