PEC op De Elshof tegen Westerlo

9 juli 2023 11:15

Na de overwinning op Berkum (3-1) en de nederlaag bij Feyenoord (1-3) speelt PEC Zwolle de derde oefenwedstrijd in de voorbereiding op de competitie op zijn eigen tijdelijke trainingsaccommodatie, in Wijthmen dus op Sportpark De Elshof. Tegenstander van de ploeg van de nieuwe trainer Johnny Jansen is KVC Westerlo, de nummer 7 van de Belgische eerste klasse. De wedstrijd begint dinsdag 11 juli om 19.00 uur. Parkeren kan schuin tegenover het Kulturhus aan de overkant van de Erfgenamenweg.

PEC Zwolle roert zich noodgedwongen flink op de transfermarkt in de aanloop op het nieuwe seizoen in de eredivisie. Vier grote talenten uit de Zwolse kweekvijver gingen hogerop. Allemaal voor serieus geld.

2023-06-17_PEC_1e_training_Wijthmen_GHN_33.JPG

Na Thomas van den Belt vertrok ook de andere Thomas (Beelen) richting Rotterdam. Rav van den Berg volgde het spoor van zijn broer Sepp en ging naar de Premier League (Middelsbrough). Younes Taha verkaste naar FC Twente. De oude krijger Haris Medunjanin stopte zijn actieve loopbaan en werd assistent van zijn trainer Dick Schreuder in Spanje bij Castrellón. Tegenover het vertrek van het vijftal stond voorlopig de komst van doelman Kenneth Vermeer, de nog van Heracles bekende linksback Lennart Czyborra, aanvallende middenvelder Oly Velanas (NAC) en (wellicht) Anour El Azzouzi, een centrale verdediger van FC Dordrecht, plus enkele jeugdspelers