Eerste elftal ingedeeld in 5C

9 juli 2023 11:15

Het eerste elftal is voor de nieuwe competitie ingedeeld in de vijfde klasse C (zaterdag).

Naast stadsderby’s tegen HTC en VSW staan wedstrijden tegen oude bekenden Kampen en Zalk op het programma. Maar ook uitwedstrijden naar NO-Overijssel, Twente en Salland. En slechts één keer gaat het over de IJssel; Noord Veluwe Boys, de voormalige club van de nieuwe trainer van VV Wijthmen, Sander Zuidema, is dan de gastheer.
Veruit de oudste club van 5C is Kon. UD. Deze club uit Deventer kent een roemruchte historie, behoort tot één van de eerste voetbalclubs van het land en kreeg het predikaat Koninklijke in 1975 bij het honderdjarig bestaan. Jan Michels en Robert Maaskant (beiden ex-FC Zwolle) speelden tijdens hun actieve carrières voor Kon. UD.
De overige clubs uit 5 C zijn Lemele, SVV, Sportlust Vroomshoop, MVV(Marle) en Mariënheem