Lekker begin

20 augustus 2023 21:15

Met nog maar vier trainingen in de benen begon het eerste elftal aan de oefencampagne ter voorbereiding op de nieuwe competitie. Het werd een lekker begin. In en tegen Wilsum, dat zich wel knap wist te handhaven in de vierde klasse, werd met 4-1 gewonnen.

Met Sander Zuidema als nieuwe trainer, met nieuwelingen William van Oene en Maikel Frijlink (beiden overgekomen van VSW) in de basis en met een nieuw spelsysteem moest even worden gezocht naar het nieuwe ritme. Aanvankelijk werd de bal - in de broeierige warmte en op kunstgras - te vaak bij de tegenstander ingeleverd en moest Max Beernink als doelman aan de bak. Maar geleidelijk ging het beter lopen. Dat resulteerde na rust, toen beide ploegen aan het wisselen waren geslagen, in mooie doelpunten. Een oudgediende wees de weg. Nick van Gurp (archieffoto) gooide de wedstrijd in het slot met drie doelpunten binnen een kwartier.

De vierde goal kwam van Nebi Ozturk, die een stuk fitter oogt en weer op de deur van het eerste elftal lijkt te kloppen. Pas in de slotfase moet de eretreffer van de thuisclub worden toegestaan.

Dinsdag 22 augustus oefent Wijthmen verder met een uitwedstrijd bij tweedeklasser Hatto Heim. Aanvang 19.30 uur.