Valse herstart

4e klasse D

19 januari 2019 14:30

Onbekend

Het eerste elftal maakte een valse herstart van de competitie. In en het tegen Kampen werd met liefst 0-6 verloren; een uitglijder van jewelste op het halfbevroren veld. Op de uitslag was niets af te dingen.

Na de eerste seizoenshelft stonden Kampen en Wijthmen op de gedeelde derde plek in 4D. Maar die gelijkwaardigheid was slechts van papier. De werkelijkheid bleek anders zaterdag. Wijthmen werd op alle fronten afgetroefd. Het hielp ook al niet mee dat Nick van Gurp, de topscorer van de roodwitten, met een rugblessure ontbrak. Net als de langgeblesseerde Erik Schonewille (wel weer in training) en Sven Poppe (skiknie).

Zo goed 2018 met een prachtige reeks werd afgesloten door de mannen van Elvin Matuankotta, die in de winterstop met een jaar bijtekende als trainer, zo veel ging mis in de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar. Wijthmen liep vanaf de eerste minuut achter de feiten aan.

Al in de vijfde minuut werd het 1-0 uit een terechte strafschop. Wijthmen ontbeerde de weerbaarheid om terug te vechten. De 2-0 kon bij zoveel balverlies tegen de uitgekookte aanvallers van Kampen niet uitblijven. Vlak voor rust, een psychisch belangrijk moment zoals dat heet, was er nog een kans op de aansluitingstreffer, maar toen die uitbleef, was de strijd gestreden en kon Kampen zich gaan uitleven. Geholpen door de worstelende tegenstander, die drie of vier doelpunten in feite weggaf.

Zeldzaam lichtpuntje van de middag was de terugkeer van Ron Nijboer. Nog niet helemaal wedstrijdfit viel hij in.

De nederlaag tegen Kampen was overigens pas de tweede van het seizoen. En waarschijnlijk is de slechtste wedstrijd van het seizoen nu gespeeld. IJs en weder dienende kan de ploeg zich volgende week revancheren bij DKB, dat door de verrassende nederlaag van koploper HTC volop in de race is om het kampioenschap.

De opstelling: Max Beernink, Mike Noordman, Stephan Klei, Rens van Gurp, Alex Bertelink, Wouter Klei, Tom Diepman, Sander Nijmeijer, Gijs Nijboer (Mark Schonewille), Fikret Akin (Julian van Lohuizen), Jari Krul (Ron Nijboer).