Onaangename (Sinterklaas)surprise

Wilsum 1

1 december 2018 14:30

Onbekend

Met Sinterklaas in het land werd het eerste elftal op een onaangename surprise getrakteerd door Wilsum. Na met 2-0 te hebben voorgestaan, kon het jaarlijkse elftalfeestje in huize Hooiveld niet met een spetterende zege worden beklonken. Het werd 2-2; een terechte uitslag overigens.

Daarmee bleef Wijthmen opnieuw zonder thuisoverwinning in deze competitie. En kon alweer een gelijkspel worden genoteerd. Doelman Max Beernink redde het ene punt voor de thuisclub in de benauwde slotfase. Overigens, de ploeg verloor tot dusverre ook nog maar één keer, van koploper HTC.

Wijthmen was nog wel voortvarend en vrij soepeltjes aan de wedstrijd tegen Wilsum begonnen. Na amper een half uur hadden Tom Diepman en Nick van Gurp voor 2-0 gezorgd. Maar de roodwitten, opnieuw met een flinke lijst aan afwezigen, verzuimden om eens flink aan het doelsaldo te werken. De echte wil leek te ontbreken. Er sloop gaandeweg een zekere mix van angst en futloosheid in de ploeg. En vlak voor rust kwamen de problemen, met de 2-1, pardoes uit de lucht vallen.

Het niveau zakte daarna naar het niveau van vorige weeg tegen SVV'56, toen weinig lukte. Werd de overwinning in Sibculo nog wel over de streep getrokken, nu gebeurde dat niet. Wilsum, na rust met de sterke en slimme veertiger annex penningmeester Jan van Spijker  in de ploeg, toonde veerkracht en slaagde erin - op de valreep weliswaar - om een einde te maken zijn slechte reeks (van drie nederlagen).

Voor Wijthmen ging de derde overwinning op rij, en de eerste thuis, alsnog niet door. Een stijging van  twee plekken op de ranglijst evenmin. Maar volgende week al kan die tegenvaller worden rechtgezet als de ploeg van Elvin Matuankotta op bezoek gaat bij Lemele.

De opstelling: Max Beernink, Mike Noordman, Stefan Klei, Sven Poppe (Wouter Klei),  Karl Pruim Jari Krul, Nick van Gurp, Sander Nijmeijer, Tom Diepman, Fekrit Akin (Gijs Nijboer) en Alex Bertelink.