Heerlijke middag in de lentezon

Wijthmen 1

SP Daarle 1

16 februari 2019 14:30

Onbekend

Het eerste elftal behaalde de eerste overwinning van het kalenderjaar 2019. Sportclub Daarle werd met 4-0 aan de kant gezet.

Sander Nijmeijer was betrokken bij drie van de vier doelpunten. Hij nam meteen het voortouw. De aanvoerder soleerde langs enkele tegenstanders en joeg de bal van afstand in het Twentse doel. Er waren zeven minuten gespeeld; de inleiding voor een heerlijk middagje in de lentezon.

Alleen even niet voor Fekrit Akin en Rens van Gurp. Beiden moesten al in de beginfase uitvallen met een enkelblessure. Ron Nijboer en Alex Bertelink hadden zich al afgemeld wegens ziekte.  Kai Smits keerde daadoor terug in het elftal op een voor hem vreemde plek: als linksback.

De noodgedwongen wijzigingen weerhielden de roodwitten niet om door te gaan op de goede weg. Een mooie voorzet van Sander Nijmeijer werd door Nick van Gurp - doorgeschoven naar de spitspositie - doorgekopt en door Tom Diepman op de pantoffel genomen: 2-0.

Na rust was het wachten op de beslissende treffer. Opnieuw stond Sander Nijmeijer aan de basis.  Topscorer Nick van Gurp zorgde voor de afronding. Scheidsrechter Hannink liet zich niet vermurwen door de Twentse protesten.

Daarna was het nog even tijd voor Erik Schonewille. Nog steeds op de terugweg van lang en slepend blessureleed zat hij zich te verbijten op de bank. Eenmaal binnen de lijnen deponeerde hij de 4-0 bij Nick van Gurp op de schoen. Diens inzet werd in eerste instantie nog gepareerd door de doelman van Daarle, maar de rebound was voor de ver meegekomen Kai Smits: 4-0. Sander Nijmeijer zag nog een hoekschop op de lat uiteenspatten.

Door dit resultaat staat het eerste elftal nu bovenin de middenmoot, die qua grootte vergelijkbaar is met die van de eredivis[e. Dat belooft nog heel wat spannende wedstrijden, al staat nu eerst twee competitievrije zaterdagen op de rol. Daarna wacht de uitwedstrijd tegen HTC.

De Zwolse koploper speelde gisten gelijk in de doelpuntloze topper tegen DKB. Het ontketende Daarlerveen kwam daardoor weer twee punten dichterbij. De vraag voor Wijthmen luidt nu: Is het elftal van Elwin Matuankotta op 9 maart in staat om de titelstrijd in 4D te beïnvloeden?

De opstellingen: Max Beernink, Rens van Gurp (Mike Noordman), Stefan Klei, Marc Schonewille, Kai Smits, Wouter Klei, Nick van Gurp, Sander Nijmeijer, Tom Diepman (Erik Schonewille), Fekrit Akin (Gijs Nijboer) en Jari Krul.

Foto's van deze wedstrijd zijn gemaakt door Caroline Eenkhoorn en te zien via het webalbum.