Eerste thuiszege

Bruchterveld 1

15 december 2018 14:30

Onbekend

Het eerste elftal boekte zijn eerste thuiszege van het seizoen. De 2-1 tegen Bruchterveld kwam tot stand na een alleraardigste en superspannende wedstrijd.

Op het gladde veld begon de ploeg van Elvin Matuankotta - blijft hij volgend seizoen als trainer? - voortvarend. Clubtopscorer Nick van Gurp tekende binnen 16 minuten voor alweer zijn zevende en achtste doelpunt in deze competitie. Beide keren stond Tom Diepman aan de basis. Mike Noordman, die zich knap terug heeft gevochten in de basis, had de 3-0 op zijn schoen, maar hield de spanning erin.

Een voorsprong van twee doelpunten bleek geen garantie voor de zege, zo bleek vaker dit seizoen. Nog voor rust moest Max Beernink, de uitblinkende doelman in menige wedstrijd, weer eens handelend optreden. En na rust spatte een Bruchterveld-aanval via de onderkant van de lat en de doellijn het veld weer in. Het zat dit seizoen ook bepaald niet tegen tot dusverre, zo eerlijk moeten we zijn.

Toch kwam Bruchterveld op 2-1. Er was toen nog een kwartiertje te spelen en er ontspon zich een turbulente slotfase, waarin de ingevallen Karl Pruim bewees geen goalgetter te zijn, maar ook anderen (Tom Diepman, Jari Krul) verzuimden de bevrijdende 3-1 te maken. En de scheidsrechter floot voorzichtigheidshalve af, nadat de Bruchterveld-doelman tegen een medespeler was gebotst. Het doelpunt van de als altijd hard werkende Fekrit Akin (met een hakje) telde daarom niet.

Het bleef dus bij 2-1, want de roodwitten overleefden het alles-of-niets-offensief van de concurrent uit de grensstreek en beginnen op de vierde plaats aan de winterstop (na 11 van de 24 wedstrijden); een sinds jaren ongekende weelde. En dat ondanks een golf van blessures. Zo werd onder anderen Eric Schonewille node gemist als goaltjesdief door een hardnekkige bilblessure.

Mogelijk is hij na de winterstop weer van de partij. Wil de ploeg zich dan handhaven in de grote groep achtervolgers op koploper HTC, dan zal de wisselvalligheid uit het spel moeten. Zo werden tegen MVV en Wilsum onnodig punten verspeeld.  De achterstand op HTC is groot (negen punten), maar het gat met nummer twee (DKB) is slechts drie punten. Opmerkelijk: er werd slechts één keer verloren. Tegen HTC. Kortom, er gloort een mooie tweede seizoenshelft.

De opstelling: Max Beernink, Mike Noordman, Stefan Klei, Sven Poppe, Alex Bertelink, Wouter Klei, Nick van Gurp, Sander Nijmeijer, Tom Diepman, Fekrit Akin (Karl Pruim), Jari Krul (Rens van Gurp).