Alweer een gelijkspel, nu verdienstelijk

Wijthmen 1

DKB 1

4e klasse D

3 november 2018 14:30

Onbekend

Het eerste elftal bevestigde zijn status als middenmoter tegen DKB. Ditmaal werd het 1-1 op De Elshof.

Alweer voor de vierde keer in de nog korte competitie eindigde de wedstrijd in een gelijkspel. Maar het ene gelijkspel voelde anders dan het andere. De 2-2 tegen Daarlerveen was een meevaller gezien de late gelijkmaker. Bij de 1-1 bij 's Heerenbroek was dat net andersom. De 2-2 van vorige week in Marle tegen MVV was een ronduit slecht resultaat. Maar de uitslag van zaterdag tegen de hooggeklasseerde tegenstander uit De Krim mocht als verdienstelijk worden beschouwd. Zeker als de waslijst aan geblesseerde speler in aanmerking werd genomen.

Het werd zelfs nog meer inschikken op de overvolle ziekenboeg, toen Wouter Klei in de eerste helft tegen een elleboog en een gescheurde wenkbrauw opliep. De hevig bloedende wond moest op de spoedeisende hulp van de Isala met vier hechtingen worden gedicht.

Dat noopte Elvin Matuankotta als geplaagd oefenmeester tot nog meer aanpassingen. Sven Poppe kwam naast Mark Schonewille in het centrum van de verdediging te spelen en die combinatie werkte wonderwel. Wijthmen koos ervoor van de bestaande mogelijkheden uit te gaan en leunde vanaf dat moment op een stevig defensief blok, want ook de beide backs Mike Noordman (na een Australisch avontuur voor het eerst in de basis) en Karl Pruim deden het naar behoren.

Ondanks het veldoverwicht van DKB, dat twee keer de lat raakte, kwam het door elkaar gehusselde elftal op voorsprong. De goed spelende en als altijd keihard werkende Nick van Gurp scoorde; dat was alweer zijn derde doelpunt na een moeizame seizoenstart door een blessure.

Die voorsprong had nog zomaar uitgebreid kunnen worden, maar een overwinning was wat te veel van het goede geweest. DKB, ook niet helemaal op oorlogssterkte aan de wedstrijd begonnen, kwam door een benutte strafschop op gelijke hoogte. Een prima resultaat voor de vele toeschouwers.

Volgende week is Wijthmen vrij van competitieverplichtingen. Dat geeft de gelegenheid om van een aantal blessures te herstellen.

De opstelling: Max Beernink, Mike Noordman, Stefan Klei, Mark Schonewille, Sven Poppe, Wouter Klei (Julian van Lohuizen), Karl Pruim (Milan Haverkort), Sander Nijmeijer, Kai Smits, Nick van Gurp en Tom Diepman.

Een fotoverslag van deze wedstrijd is gemaakt door Caroline Eenkhoorn