Koploper HTC te sterk

4e klasse D

20 oktober 2018 14:30

Onbekend

Het eerste elftal verloor kansloos van HTC. De uitslag (0-4) was een goede weergave van het krachtsverschil op deze prachtige herfstdag.

Trainer Elvin Matuankotta en Raimond Hooiveld, die de pijn in de knieën nog maar eens verbeet, kenden hun vorige club niet terug. De Holtenbroek Tuinders Combinatie, in het recente verleden een doorsnee middenmoter maar nu nog zonder puntverlies, speelde met het zelfvertrouwen van een koploper. Met veel snelheid en een grote gedrevenheid.

Het was aan de jarige Max Beernink in het doel van Wijthmen te danken dat het bij vier doelpunten bleef. Zo tikte hij een geweldige inzet van Vieleri Justiana, 42 jaar inmiddels maar nog zo scherp als een mes, met de vingertoppen tegen de paal en stopte hij een strafschop van de jonge en supergretige Stan Wissink.

Justiana had al na een minuut of tien voor 0-1 gezorgd, toen de goede rechterspits Stefan Pelleboer de bal onbaatzuchtig en met overzicht had voorgezet. Zodra HTC de wedstrijdbal, geschonken door Han Rienties, aan weifelende Wijthmen-spelers had ontfutseld, werd het telkens weer dreigend. Wijthmen, zonder de geblesseerden Alex Bertelink en Jari Krul, kreeg pas vlak voor rust een kansje; de kopbal van Nick van Gurp was te slap.

Na een zeldzaam foutje van de voortreffelijke scheidsrechter Markus Oehl - hij zag een overtreding op het middenveld over het hoofd - viel de wedstrijd na 48 minuten in het slot. Marco Tatje scoorde. In de slotfase bepaalden Michello Martino en Stan Wissink de eindstand op 0-4. Een fikse tegenvaller voor de roodwitten, maar ook weer geen sportieve ramp tegen een ploeg in grootse vorm, die zich al zo vroeg in de competitie tot kampioenskandidaat heeft opgeworpen.

Wijthmen krijgt volgende week in Marle (bij Hellendoorn) de kans zich tegen MVV'69 te revancheren voor deze eerste nederlaag van de competitie.

De opstelling van Wijthmen: Max Beernink, Stefan Klei, Rens van Gurp (Mark Schonewille), Raimond Hooiveld (Erik Schonewille), Sven Poppe, Wouter Klei, Nick van Gurp, Sander Nijmeijer, Nick Kortstee (Karl Pruim), Fekret Akin en Tom Diepman.

Een fotoverslag van deze wedstrijd is gemaakt door Caroline Eenkhoorn