Nog steeds ongeslagen

Wijthmen 1

13 oktober 2018 14:30

Onbekend

De ongeslagen status van het eerste elftal bleef ook in 's Heerenbroek gehandhaafd. Toch was sprake van lichte teleurstelling na de overigens terechte 1-1. Vanwege het late tijdstip van de gelijkmaker. Maar er was ook reden voor opluchting.

Bij Wijthmen waren Max Beernink en Nick van Gurp teruggekeerd in de basis. Hun inbreng was van cruciale betekenis. Doelman Max Beernink, terug van een handblessure, verrichte een paar goede reddingen en Nick van Gurp maakte het enige doelpunt voor de roodwitten.

Bij Wijthmen ontbraken onder anderen Alex Bertelink, Karl Pruim en Kai Smits. Fikret Akin (ziek geweest) begon op de bank. Mark Schonewille, de goede vervanger Max Beernink in de voorbij weken, stond zijn plek in het doel af. Het nut van een brede selectie bleek maar weer eens.

Het behoorlijk aantal gele kaarten (zes in totaal) deed wellicht vermoeden, dat het een bikkelharde partij was. Dat was niet zo. Maar de scheidsrechter drukte zijn stempel wel erg nadrukkelijk op de wedstrijd. Dat hielp niet om de vaart erin te krijgen. Het warme weer evenmin. De kansen waren dan ook schaars voor de rust. De beste aan Wijthmense zijde was voor Tom Diepman, maar hij stuitte op de doelman.

De wedstrijd werd kort na rust door Nick van Gurp opengebroken. Hij ontfutselde de bal aan de doorgaans supersolide libero in de achterhoede van het eveneens nog ongeslagen 's Heerenbroek. Om vervolgens de aanval zelf op te zetten. De pass van Jari Krul kwam op maat en stelde Wijthmens doelpuntenjager na zijn blessure in staat om zijn eerste doelpunt van het seizoen op te tekenen.

Wijthmen liet zich - gedwongen of niet - naarmate de wedstrijd vorderde, terugzakken. Dat bood soelaas om te counteren, maar de ploeg van Elvin Matuankotta wist zich nauwelijks aan de druk te ontworstelen. Max Beernink redde prachtig op een inzet van dichtbij en de zege kwam alsmaar dichterbij. Tot een minuut of vijf voor tijd. Een lange trap uit het achterland vloog over de Wijthmense verdediging en Henri de Leeuw mocht van dichtbij intikken. Bijna was Wijthmen zelfs met volledig lege handen afgereisd maar Max Beernink redde nogmaals in de slotseconden.

Zaterdag aanstaande (20 oktober) speelt Wijthmen op De Elshof tegen de verrassende koploper HTC, dat de eerste vier wedstrijden op rij heeft gewonnen. Aanvang half drie.

De opstelling van Wijthmen: Max Beernink, Stephan Klei, Rens van Gurp, Raymond Hooiveld, Sven Poppe, Wouter Klei, Jari Krul (Fikret Akin), Sander Nijmeijer, Tom Diepman, Nick van Gurp en Erik Schonewille (Mike Noordman).

Een fotoverslag van deze wedstrijd is gemaakt door Caroline Eenkhoorn