Slordig en sloom, toch een gelijkspelletje

MVV '69 1

Wijthmen 1

27 oktober 2018 14:30

Onbekend

Het eerste elftal kon goede zaken doen in de stand na de oorwassing tegen koploper HTC vorige week. Maar de opnieuw zonder gif spelende ploeg kreeg het puntloze MVV'69 niet op de knieën. En moest de handen nog dichtknijpen met het gelijkspelletje (2-2).

Bij Wijthmen debuteerde de 18-jarige Gijs Nijboer als rechterspits. Hij deed dat - na het overwinnen van de ergste zenuwen - op verdienstelijke wijze. Zeker als in aanmerking wordt genomen, dat hij de afgelopen twee seizoenen uit de roulatie was met fysieke klachten. Het was jammer voor hem om te debuteren in een slechte wedstrijd.

Gijs Nijboer kwam dus, Raymond Hooiveld ging. Naar het tweede elftal wel te verstaan. Op eigen verzoek, met pijn in het hart en - meer nog dan dat - in de versleten knieën. Het verstand won het van de emotie bij de 36-jarige routinier bij het nemen van deze moeilijke beslissing.

In Marle ontbraken bovendien Alex Bertelink, Rens van Gurp, Jari Krul en Erik Schonewille met diverse blessures. Maar ook hun afwezigheid mocht geen excuus heten voor het zwakke spel.

Wellicht lag het aan de gelijkende clubkleuren van beide ploegen (oranje en rood) dat de bal om de haverklep bij een tegenstander werd ingeleverd. Vooral Wijthmen speelde slordig en sloom en kwam qua niveau akelig in de buurt van de ondergrens. MVV was fanatieker en dat alleen was voldoende om in de eerste helft op 2-0 te komen. Dat betekende een verdubbeling van het aantal gemaakte doepunten van de Twentenaren in de hele competitie tot dan!

Nick van Gurp hield Wijthmen in de wedstrijd door vlak voor rust van dichtbij te scoren. En toen Tom Diepman  profiteerde van een blunder van de MVV-doelman was er nog tijd in overvloed voor de mannen van Elvin Matuankotta om de middag schadevrij door te komen. Dat dit niet gebeurde, zei veel over het niveau van deze middag. Na een niet-gegeven strafschop (hands van een MVV-speler) kon het besef doordringen, dat een  overwinning wel wat veel van het goede was geweest.

Volgende week zaterdag (3 november) speelt Wijthmen op Sportpark De Elshof tegen DKB (aanvang 14.30 uur).

De opstelling: Max Beernink, Karl Pruim, Stefan Klei, Mark Schonewille, Sven Poppe (Mike Noordman), Wouter Klei, Nick van Gurp, Sander Nijmeijer, Gijs Nijboer (Julian van Lohuizen), Fikret Akin (Milan Haverkort) en Tom Diepman.