Max man of the match

Wijthmen 1

24 november 2018 14:30

Onbekend

Het eerste elftal speelde slecht, miste handenvol kansen, maar deed toch goede zaken bij SVV'56. Dankzij Max Beernink werd een zuinige overwinning behaald: 0-1.

De tegenwoordig in het mooie groen gestoken doelman werd de man van de wedstrijd door een strafschop te stoppen. Diep in de slotfase wees de verder prima leidende scheidsrechter Brouwer tot schrik van de roodwitten naar de penaltystip, toen een speler van de thuisclub in het strafschopgebied - gemakkelijk of slim zoals dat schijnt te heten - naar de grond ging. Max Beernink pakte twee bonuspunten door de hand achter de bal te krijgen en via de binnenkant van de paal te redden.

Het was spannend, sportief en slecht in Sibculo. Wijthmen  - met weer een volle ziekenboeg - moest winnen om aansluiting te houden bij het linkerrijtje en dat gegeven zorgde klaarblijkelijk voor onnodige hoogspanning bij sommige spelers. Een aantal van hen leek stroom op de schoenen te hebben staan. Het simpel stoppen van de bal en het vervolgens naar de dichtstbijzijnde medespeler passen, bleek talloze keren een al te zware opgave.

De laaggeklasseerde thuisclub voelde, dat er wat te halen was tegen dit Wijthmen. Het regende handenvol kansen aan beide kanten, waaronder een paar hele grote. Met een zekere regelmaat werden lat of paal geraakt en het mocht een wonder heten dat het in totaal bij één doelpunt bleef; een intikkertje van Tom Diepman, nadat de SVV-doelman met moeite redde op een geplaatst schot van Nick van Gurp.

Er waren toen ruim twintig minuten gespeeld en Wijthmen kon gaan beginnen aan een heerlijk middagje en het uitbouwen van de voorsprong. Niet dus. De ploeg van Elwin Matuankotta vergat  lekker te voetballen en riep de problemen over zichzelf af.

De kansenregen ten spijt, gescoord werd dus niet meer. Nick van Gurp kreeg geen penalty, de thuisclub aan de andere kant wel. Max Beernink greep de denkbeeldige kans om zichzelf tot man of the match te laten uitroepen.

Volgende week speelt Wijthmen op De Elshof tegen Wilsum. Aanvang 14.30 uur.

De opstelling: Max Beernink, Mike Noordman, Mark Schonewille, Sven Poppe, Karl Pruim (Alex Bertelink), Stefan Klei, Nick van Gurp, Sander Nijmeijer, Jari Krul (Julian van Lohuizen),  Fekrit Akin en Tom Diepman.

Een fotoverslag van deze wedstrijd is gemaakt door Caroline Eenkhoorn