Terugblik Batavia '90 - vv Wijthmen

5 september 2015 14:30

Maat, H.J.

Onbekend

De eerste competitiewedstrijd van het seizoen 2015-2016 was gelijk ook de verste uitwedstrijd en ook niet gelijk een makkelijke. Batavia ’90 heeft de ambitie om binnen 7 jaar in de 2e klasse spelen, zodat ze 4 derby’s kunnen spelen tegen Unicum (mijn oude club) en sv Lelystad.

Voor vertrek naar Lelystad begon het elftal van Wijthmen met een kop koffie bij de Mol. Henri, dank voor de sponsoring!

Batavia ’90 zette Wijthmen vanaf het begin gelijk onder druk door bij balbezit van Wijthmen onmiddellijk te storen en met een aantal snelle spelers vanaf de flanken aanvallen op te zetten.

Wijthmen bleef echter rustig en kwam langzaam onder de druk uit en wist ook een paar kansen te creëren. Het leek erop dat de rust zou ingaan met een 0 – 0 stand, maar helaas scoorde Batavia ’90 toch kort voor rust.

Na rust eigenlijk hetzelfde beeld. Wijthmen rustig en knap verdedigend met enkele prima reddingen van onze keeper Max. Wijthmen drong zelfs Batavia ’90 wat terug maar miste het geluk om op 1 - 1 te komen toen na een prima aanval de bal via de binnenkant van de paal uit het doel caramboleerde. Kort daarop scoorde Batavia ’90 via een snelle lange bal door het midden de 2 – 0 en vervolgens ook de 3 – 0 en was de wedstrijd eigenlijk gelopen. Wijthmen kwam toch nog even terug via een prima uitgespeelde aanval waaruit Wouter van Gurp scoorde. Kort voor tijd werd het nog 4 – 1.

Heren, ondanks het verlies (een beetje geflatteerd) een prima wedstrijd gespeeld. Ga zo door en dan komen de punten vanzelf. Volgende week Zalk en dat wordt ook geen gemakkelijke, maar met deze inzet en het werken voor elkaar zie ik wel mogelijkheden.

Frans Kerkum