Strijdbaar Wijthmen vergeet een punt mee naar huis te nemen

Mag weg3 1

Wijthmen 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

19 september 2015 14:30

Elst, L.C.M. van der

Onbekend

Afgelopen zaterdag moest ons vlaggenschip van de plaatselijke V.V. de altijd lastige uitwedstrijd tegen ’S Heerenbroek spelen. Op het zware klei-veld waar altijd een bult wind staat beloofde het een lastige wedstrijd te worden en ook de toeschouwers waren bang om 90 minuten lang kou te moeten kleumen, maar gelukkig waren de weergoden ons allen goed gezind. Wijthmen begon redelijk aan de wedstrijd en creëerde een aantal  kansen, met als grootste de kans van Joran van der Vechte die goed gebruik maakte van zijn snelheid. De verdediging van de tegenstander schatte de bal niet helemaal goed in, waardoor Joran er pijlsnel tussendoor kon schieten. Alleen afgaand op de keeper, met een verdediger hijgend in zijn rug, koos hij er echter voor om de bal nog vóór de 16-meter lijn op goal te schieten. Het schot was echter niet lastig genoeg om de ervaren keer van ’S Heerenbroek te verschalken. ’S Heerenbroek nam in de loop van de eerste helf het initiatief over en begon steeds gevaarlijker te worden. Het voetbal werd slordiger en er werd een paar keer gevaarlijk balverlies geleden op de as, het was dan ook uit dusdanig balverlies dat ’S Heerenbroek in de omschakeling een doelpunt maakte. De bal werd door Wijthmen verloren in de as, waarna de tegenstander snel omschakelde en effectief afrondde.

De tweede helft begon flitsend, de toeschouwers liepen vanuit de kantine nog naar het voetbalveld toe op het moment dat Wijthmen een levensgrote kans kreeg. Vanuit een mooi opgebouwde aanval kreeg Erik Schonewille de bal, hij kon hem echter niet helemaal lekker mee krijgen maar kon toch nog een schot lossen. Echter verdween deze net aan de verkeerde kant van de paal. De tweede helf kenmerkte zich door slordigheden aan beide kanten. Hoogtepunt was een vergissing die de scheidsrechter maakte (en dit was zeker niet de enigste van de dag). Na een overtreding, wat al discutabel was, kreeg Austin Ellinor een gele kaart. De scheidsrechter dacht echter dat dit zijn tweede was en trok zodoende ook nog de rode kaart. Vol verbazing werd er gereageerd maar de scheidsrecht gaf geen kick. Het was echter een zeer sympathieke en sportieve actie van de aanvoerder van ’S Heerenbroek die de scheidsrechter kon overtuigen dat die het toch echt bij het verkeerde eind had, en zodoende bleef het een wedstrijd van 11 vs. 11. Aan beide kanten waren er nog een paar doelpogingen. Zo werd er een doelpunt van ’S Heerenbroek afgekeurd als gevolg van buitenspel. ‘’Good old’’ Sjors Janssen of Lorkees ,die vandaag de honneurs als grensrechter waarnam ivm afwezigheid van onze vaste man, zag dit goed en oordeelde juist. Het is toch mooi om te zien dat er binnen zo kleine vereniging altijd mensen bereid zijn om wat te kunnen betekenen als de nood het hoogst is. Een harde volley van Ramon Vosman en een mooie vrije trap van de ingevallen Thijs Hulsmann waren de laatste wapenfeiten van Wijthmen, maar het mocht niet baten.

Recapitulerend, Er stond een team wat voor elkaar vocht en heel veel strijd en inzet in de wedstrijd gooide plus een redelijk aantal kans creëerde . Er waren echter nog te veel slordigheden aanwezig om de punten mee naar huis te kunnen nemen. Conclusie is dat als men deze mentaliteit/inzet houd en de slordigheden uit het spel gaan de punten vanzelf verdient gaan worden.

Foto's van deze wedstrijd van Caroline Eenkhoorn via deze link.