Ramon nog lang niet vergeten bij Wijthmen - CSV'28

26 april 2016 19:00

Hamstra, A.

Onbekend

Wijthmen tegen CSV'28 (1-7) stond eigenlijk voor begin april op het programma. Maar het overlijden van aanvaller Ramon Vosman stapten beide clubs deze dinsdag het veld op.
De dorpsclub krabbelt langzaam weer op naar een gifzwarte periode.
Vosman overleed na een arbeidsongeval. In de bestuurskamer liggen de rouwbanden nog op tafel, in een bakje waar je bij de Chinees nazi of bami in krijgt. Het is een herinnering aan de moeilijke periode.
"je moet verder, de knop moet om" zegt trainer Marcel Poppe na de nederlaag tegen CSV'28.
Het ruime verlies heeft weinig met het overlijden van Vosman te maken, CSV'28  heeft met Gework Petrosjan en Tijjani Reynders spelers die niet in de vierde klasse thuishoren. Wijthmen staat alweer een paar weken op het veld, de derby tegen VSW werd afgelopen zaterdag winnend afgesloten (1-3).

"We zijn veel samen geweest.
We hebben met zijn begrafenis er veel aan gedaan met de voetbalclub en zijn werkgever. Het was hardstikke imponerend" , aldus Poppe. De Zwolse voetbalwereld leefde mee, veel clubs toonden medeleven. Poppe: Hij woonde hier net driekwart jaar, had zijn hele woning opgeknapt. Hij was veel bij café De Mol, zat in het bestuur van de Grassparty. Het was een sociaal iemand. Dit raakt je heel diep.

Dan is 1-7 verliezen maar heel betrekkelijk hoor". De supporters van Wijthmen  zoeken deze avond beschutting tegen de muren van het Kulturhus, tegen de gure wind en de regenbuien. In datzelfde Kulturhus  kreeg het shirt van Vosman met rugnummer elf een plaats. Tijdens het eerste duel na zijn overlijden hing het shirt in het doel achter keeper Max Beernink.

Aanvoerder Sander Nijmeijer  sckhreef een mooi In Memoriam op de website van de club.
"Dan pak je de momenten waar je hem goed van kent".
De captain typeerde Vosman ook als een sociale jongen, waar 's avonds samen bier werd gedronken en broodjes kebakb werden gegeten. "Iedereen kon met hem. Nu steun je elkaar. We moeten het met elkaar doen, dat is belangrijk voor de verwerking.

Dan nog iets de wedstrijd:
Wijthmen-CSV'28 kwam na 32 minuten op voorsprong door een benutte strafschop van Gework Petrosjan. Na een klein uur spelen verdubbelde Tijjani Reynders de score met een fraaie vrije trap, 0-2. CSV'28 liep daarna snel uit naar een 0-5 voorsprong door een schitterende goal van Anel Zdionica en treffers van Petrosjan en Reynders.
Nick van Gurp deed nog iets terug voor Wijthmen, maar door doelpunten van Petrosjan en de ingevallen Tsegai Woldai kwam er een 1-7 eindstand op het scorebord. Wijthmen blijft voorlaatste in de vierde klasse C, met zestien punten uit 23 duels. CSV'28 klimt door de zege naar de negende plaats, met 28 punten uit 23 wedstrijden.

CSV'28 1-7 (0-1). 32. Gework Petrosjan 0-1 (strafschop), 57. Tijjani Reynders 0-2, 61. Anel Zdionica 0-3, 67. Reynders 0-4, 70. Petrosjan 0-5, 76. Nick van Gurp 1-5, 78. Petrosjan 1-6, 85. Tsegai Woldai 1-7.

Bron: De Stentor van donderdag 28 april 2016.