Afscheidswedstrijd Jeroen Harink

30 mei 2015

Afscheidswedstrijd Jeroen Harink.

Na maanden van onderhandeling kwam er afgelopen april  de mededeling dat Jeroen Harink zijn laatste seizoen aan het spelen was bij v.v. Wijthmen. In 2010 had Jeroen al eens afscheid genomen, maar het voetbalhart bleef kloppen en dus maakte hij destijds zijn comeback als speler/leider. Helaas bleek hij ditmaal niet meer op andere gedachten te brengen en dus zou er een grootse afscheidwedstrijd komen. Het affiche van de wedstrijdHet affiche van de afscheidswedstrijd.

Op 30 mei was het dan zover. Spelers van clubs uit de gehele carrière van Harink kwamen naar Wijthmen om zijn laatste bal in het v.v. Wijthmen shirt gespeeld te zien worden.  Het all-star team van Jeroen bestond uit zes spelers vanuit zijn oude team bij v.v. Heino, inclusief zijn broer Marcel. Dit team werd aangevuld met verschillende oud-spelers van v.v. Wijthmen 1. De wedstrijd werd gespeeld tegen het huidige eerste. De teamfoto

Bij de afscheidswedstrijd was er natuurlijkde de teamfoto. Nadat de teamfoto’s waren gemaakt, het publiek achter de omheining stond, het vuurwerk afgelopen was en de kinderen van Jeroen de aftrap hadden genomen kon de wedstrijd dan beginnen.   Het eerste kwartier leken beide teams de kat uit de boom te kijken. Op belangrijke wedstrijden zit nu eenmaal veel spanning. Naarmate de eerste helft vorderde kwam het spel wat meer op gang en waren er over en weer goede kansen om tot een doelpunt te komen. Deze kansen werden echter vaak vakkundig en soms gelukkig onschadelijk gemaakt door beide keepers en dus gingen beide teams aan de thee met de brilstand op het scorebord.

Ook na rust bleef het spelbeeld hetzelfde en waren er aan beide zijden meerdere goede mogelijkheden. Tot aan de 80e minuut werden deze echter niet benut en toen was het tijd voor een publiekswissel. Onder luid applaus werd Jeroen Harink vervangen en kon hij zijn voetbalschoenen voor de laatste keer losmaken. In de slotfase van de wedstrijd bleek de geslepenheid van het all-star team uiteindelijk de doorslag te geven en uiteindelijk eindigde de wedstrijd in een 2 – 0 stand voor het all-star team. Vooral het tweede doelpunt , gemaakt door Stefan Poppe was er een om een de lijsten.  Één keer met rechts naar binnen kappen en dan een schot met links strak in de verre kruising. Keeper Beernink was kansloos. Vlak hierna floot scheidsrechter Gerard Reins af en waren de eerste twee helften afgelopen.

Uiteraard werd er deze zaterdag ook een derde helft gespeeld. Na afloop werd in de kantine nog even stil gestaan bij de carrière van Jeroen en waren er mooie woorden van zowel de oud-Heino als de oud-Wijthmen spelers voor hem. Als aandenken aan zijn tijd bij v.v. Wijthmen ontving Jeroen een v.v. Wijthmen shirt met zijn naam en eigen nummer. Ook Jim Brinkhof nam tijdens deze wedstrijd afscheid en na een toespraak van Rens ontving ook hij een shirt. Nadat het officiële gedeelte achter de rug was kon de derde helft echt beginnen en bleef het tot in de late uurtjes zeer gezellig in de kantine van De Elshof.

Jeroen en Jim, bedankt voor jullie inzet de afgelopen jaren en we zien jullie graag eens als supporter langs de lijn volgend seizoen!

v.v. Wijthmen 1 (Mark Schonewille)

Jan Schrijver maakte de ondestaande foto's :