Een avond voor de eeuwigheid

Wijthmen 1

Sv Zalk 1

Mannen, 1, Groep 2 21

19 september 2017 20:00

Onbekend

Het bekerpotje tussen Wijthmen en Zalk gaat helemaal nergens meer over. Toch is het dinsdagavond voor beide ploegen een bijzondere wedstrijd, want er wordt gespeeld in het MAC3Park Stadion van PEC.

WOUTER FOPPEN

Wijthmen-doelman Max Beernink lijkt alleen in het stadion te zijn.
(foto Frans Paalman)

Dat Wijthmen en Zalk in het stadion van de plaatselijke trots mogen spelen, komt voort uit het feit dat PEC de laatste weken veelvuldig gebruikmaakte van de velden van Wijthmen. Door de wedstrijd van dinsdag konden de profs iets terugdoen voor de amateurs, die door het ontbreken van verlichting en omheining deze bekerwedstrijd niet konden faciliteren. Het blijkt een gouden zet, want voor iedereen die betrokken is bij deze verenigingen, is het een avond om nooit meer te vergeten.

De koppies van de spelers staan vooraf toch strakker dan anders, die van Wijthmen gedragen zich heel even zelfs als volleerd profs. Ze inspecteren de grasmat, filmen wat, dollen wat.

Wat ontbreekt voor het plaatje zijn de grote koptelefoons op de hoofden en de camera's van FOX. Maar dat is ook helemaal niets voor die doodgewone jongens uit Wijthmen. Want stadion of niet, anders gaan ze er niet van doen. De Henk Timmer Tribune is bij aanvang gevuld met ruim driehonderd supporters, die tijdens de wedstrijd iedere warmloper met groot gejuich begroeten. Lachen, gieren, brullen natuurlijk, dat vinden de wissels zelf ook.

Sociale club

De man met de grootste glimlach heet Alfred Meiberg. Hij loopt al zeventien jaar rond bij PEC Zwolle en misschien wel twee keer zolang bij Wijthmen. Meiberg is de man die beide partijen bij elkaar bracht. ,,Ik heb het aan elftalleider Isaak Teunis gevraagd en die was direct enthousiast. Ik geniet hier echt van, het is toch schitterend? Heel leuk van PEC ook, dat is zo'n machtig sociale club geworden", glimlacht hij nog maar eens. En de wedstrijd? Die is nog best leuk ook. Het stadion lijkt de spelers weinig te doen, van plankenkoorts is geen sprake. Zeker niet bij Wijthmen-invaller Tom Diepman, die in de slotfase de 2-2 maakt. ,,Ja, dan ben je blij, natuurlijk. Ook omdat het in het stadion is. Dit vergeet ik echt nooit meer."

(Bron: De Stentor van dinsdag 20 september 2017)

Score verloop:

21. Michel Hamer  0-1