Voorbeschouwing (achteraf) en 2x een fotoverslag van Wijthmen - VSW

Mannen, 1, 4e klasse C

7 oktober 2017 14:30

Onbekend

Vanwege afwezigheid van de websitebeheerder een voorbeschouwing na afloop van de gespeelde wedstrijd.

KOPLOPER OP BEZOEK !!

Vandaag op sportpark "De Elshof" kunt u als toeschouwer genieten van: "DE WEDSTRIJD VAN HET SEIZOEN 2017/2018". Op het programma staat de onvervalste streekderby: WIJTHMEN - VSW. Rood tegen Blauw.
Wijthmen tegen Windesheim…….De nummer 7 tegen de nummer 1…..twee kleine dorpenonder "de rook van Zwolle" waar het voetbal nog intens leeft. In het verleden zijn prachtige wedstrijden tegen elkaar gespeeld, duels werden niet geschuwd en het amusementshalte was altijd enorm hoog. Wijthmen en VSW hebben altijd een "haat-liefde verhouding" gehad. Maar uiteindelijk was er na afloop van iedere wedstrijd een gemoedelijke sfeer. Elkaar een beetje sportief "plagen" hoort erbij. Vanmiddag staan beide voetbalkemphanen tegenover elkaar.

Sportief gezien gaat het momenteel bijzonder goed met de ploeg uit Windesheim-VSW. Na twee wedstrijden is VSW momenteel de trotse koploper in de 4e Klasse C. En "in Windesheim"hebben zich in het verleden wel mindere sportieve prestaties voorgedaan. Maar de ploeg lijkt momenteel al "op kampioenskoers te zitten". Maar de eindstreep naar het kampioensschap is nog een lange "voetbalweg" en de grote voetbalvraag is…wordt VSW dit jaar "DE KAMPIOEN". De punten die VSW momenteel heeft "halen ze hun niet meer af" en natuurlijk gaat VSW vanmiddag op voetbaljacht "naar meer". VSW zit in "een flow" en dat geeft vertrouwen en een lekker voetbalgevoel. Maar iedereen van VSW weet drommels goed dat een overwinning vanmiddag op Wijthmen geen "appel-eitje" zal gaan worden.

Wijthmen staat op een keurige 7e plaats op de ranglijst. Verloor weliswaar thuis van "s-Heerenbroek maar pakte afgelopen zaterdag een verrassende overwinning uit bij CSV!! En ja hoor, vandaag komt VSW op voetbalbezoek. Wijthmen-1 heeft enorm veel voetbalzin om de sportieve voetbalconfrontatie aan de tegaan tegen VSW. Wijthmen wil graag de eerste thuisoverwinning van dit seizoen bewerkstelligen en koploper VSW trakteren op de eerste nederlaag van dit seizoen. Daarom wordt dit voetduel een interessant "potje voetbal". Wijthmen zal tot "op het voetbalbot" gemotiveerd moeten zijn, want het scorend vermogen van VSW is prima +7 en "achterin" bij VSW lijkt het ook potdicht te zitten -1. Maar in deze wedstrijd gelden "voetbalcijfers" niet! Het duel Wijthmen-VSW is en blijft een onvervalste voetbalkraker….een ECHTE STREEKDERBY..en in zulke wedstrijden gelden dan andere voetbalelementen. Gaat Wijthmen vanmiddag voetbalstunten tegen de huidige KOPLOPER?? Het kan, want keeper Max Beernink is in bloedvorm…hoorde ik van CSV-lid: Linda Westerkamp.
Wijthmen-1 en VSW-1 maak er een mooi VOETBALDUEL van!

Geniet van deze voetbalwedstrijd en speel met RESPECT !!!

Joop Veldhuis

De einduitslag lijkt met 3-1 duidelijke taal; VSW was te sterk voor Wijthmen.
Foto's van deze wedstrijd zijn gemaakt door Caroline Eenkhoorn en te zien via het webalbum.
Ook Sportief Zwolle heeft foto's van de wedstrijd gemaakt, te zien via deze link.