Drie punten vanuit Epe mee naar Wijthmen

Mannen, 1, 4e klasse C

14 oktober 2017 14:30

Wedstrijdverslag via EZC84.nl

Zaterdag stond de thuiswedstrijd tegen Wijthmen op het programma.
EZC '84 zette vanaf de eerste minuut druk op de tegenstander en gaf het elftal van Wijthmen geen gelegenheid om op te bouwen. Met sterk afjagen en kort verdedigen was het EZC '84 dat de hele eerste helft de betere ploeg was. We verzuimden helaas om te scoren. Met zeker 3 100% kansen en tig kansjes, waarbij ook de keeper van Wijthmen een aardige rol speelde, bleef het echter 0-0. Wijthmen had zich welgeteld 1 x voor doelman Ruegenbrink weten te melden maar zag de poging worden gekeerd door die zelfde Ruegenbrink.
Bij rust was het dan ook niet de vraag of we konden scoren maar wanneer we konden scoren. Als je zo overtuigend voetbalt maar niet scoort geef je de tegenstander hoop.

De hoop werd steeds sterker toen ook in de tweede helft de bal er maar niet in het Wijthmense goal wilde. Wijthmen voelde het perfect aan en wist met een hoop theater en geschreeuw de scheidsrechter een aantal keren voor zich te winnen. Hoe harder je schreeuwde hoe sneller de scheidsrechter reageerde.

In de 78 deed Wijthmen wat EZC '84 de hele wedstrijd verzuimde: Namelijk scoren. 0-1.

in de resterende speeltijd werd er keihard geknokt om de zeer onverdiende voorsprong van Wijthmen ongedaan te maken, maar dit mocht helaas niet baten. Wijthmen speelde zich zeer slim naar het einde van deze zeer vermakelijke wedstrijd met een voor EZC teleurstellend einde.

Ondanks het geleden verlies is EZC '84 steeds dichter bij de eerste overwinning. Met de getoonde inzet en het spel van deze middag kunnen de eerste 3 punten niet lang meer op zich laten wachten.

Foto's van deze wedstrijd - gemaakt door Caroline Eenkhoorn - zijn wederom te zien via het webalbum